اخباربرگزیدهصنعت و معدن

متوسط رشد قیمت یکساله تیرآهن و سیمان به ۴۰ درصد رسید

به گزارش صنعت کار، قیمت هرکیلو گرم تیرآهن نمره ۱۴ ذوب آهن بهمن ماه ۹۸ برابر با ۶۷ هزار و ۳۲ ریال بود، که در مقایسه با دیماه همان سال که ۶۲ هزار و ۳۰۱ ریال بود، افزایش ۷.۶ درصدی دارد، اما نسبت به بهمن ۹۷ که هرکیلو گرم ۵۱ هزار و ۹۴۹ ریال بود، رشد ۲۹ درصدی را ثبت کرد.

همچنین هرکیلو گرم تیرآهن نمره ۱۶ ذوب اهن ۶۴ هزار و ۹۳۰ ریال در بهمن ۹۸ ارزش داشت و در مقایسه با ماه قبل (دیماه) که ۶۰ هزار و ۴۷۴ ریال بود ۷.۴ درصد افزایش یافت، اما در بهمن ۹۷ این نوع تیرآهن هرکیلو گرم ۴۶ هزار و ۱۹۳ ریال قیمت داشت که رشد ۴۰.۶ درصدی را نشان می دهد.

علاوه براین قیمت هرکیلو گرم تیرآهن نمره ۱۸ در بهمن ماه پارسال ۶۴ هزار و ۳۷۶ ریال قیمت خورد و نسبت به ماه قبل آن ( دیماه) که ارزش ۵۸ هزار و ۹۲۴ ریالی داشت رشد ۹.۳ درصدی یافت، درحالی که بهمن ماه ۹۷ هرکیلو گرم تیرآهن نمره ۱۸ به ارزش ۴۱ هزار و ۷۱۸ ریال بود و باین ترتیب ۵۴.۳ درصد رشد قیمت دارد.

ضمن آنکه تیرآهن نمره ۲۷ سنگین ذوب آهن در بهمن ۹۸ هرکیلو گرم ۶۰ هزار و ۳۰۲ ریال تعیین ارزش شد و نسبت به دیماه همان سال که ۵۶ هزار و ۷۶۲ ریال بود، افزایش ۶.۲۴ درصدی یافت و برای بهمن ۹۷ قیمتی ثبت نشده است.

جداول آماری مورد بررسی نشان می دهد، میلگرد آجدار نمره ۱۴ نیز در بهمن سال گذشته هرکیلو گر م ۵۷ هزار و ۵۳۲ ریال قیمت داشت و در مقایسه با دی رشد ۱۱.۰۹ درصدی روبرو شد.دیماه این نوع میلگرد هرکیلو گرم ۵۱ هزار و ۷۸۶ ریال بود.

میلگرد آجدار نمره ۱۲ هم در بهمن ۹۸ هرکیلو گرم ۵۷ هزار و ۹۵۱ ریال بود و در مقایسه با نرخ دیماه که ۵۲ هزار و ۳۱۰ ریال تعیین نرخ شده بود، ۱۰.۸ درصد افزایش ارزش داشت و نسبت به بهمن ۹۷ هم که ۴۱ هزار و ۵۱۶ ریال تعیین نرخ شده بود، ۳۹.۶درصد رشد داشت.

همچنین ورق سیاه سه میلیمتری فولاد مبارکه در بهمن پارسال هرکیلو گرم ۷۸ هزار و ۶۱۰ ریال تعیین نرخ شد، درحالی که دیماه ۹۸ به قیمت ۷۲ هزار و ۱۶۰ ریال عرضه شده بود و باین ترتیب ۸.۹۴ درصد افزایش قیمت خورد.

قیمت سیمان تیپ یک و دو

براساس آمار وزارت صنعت، قیمت هرتن سیمان خاکستری تیپ ۳۲۵- ۱ فله ای در بهمن سال گذشته دو میلیون و ۲۴۹ هزار و ۷۰۰ ریال بود و در مقایسه با نرخ دیماه ۹۸ که دو میلیون و ۲۳۷ هزار و ۴۹ ریال بود، رشد ۰.۶ درصدی یافت. اما بهمن ۹۷ نرخ این نوع سیمان یک میلیون ۵۷۷ هزار و ۵۰۸ ریال ثبت شده بود که سال گذشته ۴۲.۶ درصد رشد یافته است.

سیمان خاکستری تیپ ۳۲۵- ۱ پاکتی در بهمن ماه ۹۸ هر پاکت ۱۴۱ هزار و ۶۹۰ ریال بود و در دیماه همان سال هم هر پاکت ۱۴۱ هزار و ۳۵۷ ریال تعیین قیمت شد و رشد ۰.۲درصدی داشت، در مقایسه با بهمن ۹۷ که هرپاکت ۱۰۳ هزار و ۹۰ ریال بود، رشد ۳۷.۴ درصدی را ثبت کرد.

ضمن اینکه سیمان خاکستری تیپ ۲ فله ای هر تن دو میلیون و ۲۹۱ هزار و ۵۰۸ ریال در بهمن پارسال نرخ داشت و در مقایسه با دی ماه ۹۸ که هر تن دو میلیون و ۲۷۷ هزار و ۵۵۸ ریال بود، رشد ۰.۶ درصدی یافت.

همچنین قیمت این نوع سیمان در بهمن ۹۷  به ازای هر تن یک میلیون ۶۱۳ هزار و ۸۴۴ ریال عرضه شده بود، که پارسال ۴۲ درصد رشد قیمت یافته است.

سیمان خاکستری تیپ ۲ پاکتی در بهمن ماه سال گذشته به ازای هر پاکت ۱۴۳ هزار و ۸۰۰ ریال ارزش داشت و نسبت به دیماه ۹۸ هم که ۱۴۳ هزار و ۴۰۵ ریال بود، ۰.۳ درصد افزایش داشت، اما نسبت به بهمن ۹۷ که ۱۰۵ هزار و ۲۵۹ ریال به ازای هر پاکت تعیین ارزش شده بود، ۳۶.۶ درصد رشد دارد.

سیمان سفید هم در این دوره مورد بررسی بین قیمت بهمن و دی ۹۸ تفاوت معناداری وجود ندارد و قیمت بهمن ۹۷ هم ثبت نشده است.

بهمن ماه ۹۸ یک پاکت سیمان سفید ۵۰ کیلو گرمی ۲۶۱ هزار و ۱۳۹ ریال بود که در مقایسه با دی ماه نیز که قیمت ۲۶ هزار و ۱۰۵ ریال داشت، ۰.۴۰ افزایش دارد.

همچنین یک کیسه گچ سفید ۴۰ کیلوگرمی در بهمن سال گذشته ۸۳ هزار و ۹۸۸ ریال قیمت خورد و در مقایسه با نرخ آن در دیماه ۹۸ که ۸۲ هزار و ۷۶۸ ریال بود، ۱.۴۷درصد رشد دارد.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا