بانک و بیمه

کاهش سطح رفاه مردم در چند ماه

 

به گزارش صنعت کار، غلامحسن تقی نتاج مدیرعامل بانک قوامین در افتتاحیه بیست و ششمین همایش سراسری معاونین، روسای ادارات و مدیران کل شعب استان‌های بانک قوامین که با هدف بررسی نقش بانک در تحقق شعار سال “حمایت از کالای ایرانی” برگزار شد، گفت: بانک قوامین با 170 هزار سهامدار و 6 میلیون سپرده‌گذار، سهم قابل توجهی از بازار پولی کشور را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه رسانه‌ها چشم بیدار و گوش شنوای آحاد جامعه هستند، افزود: هر بنگاهی که در این صحنه در حال فعالیت است باید از طریق رسانه‌ها به ذی‌نفعان و مردم پاسخگو باشد که ادامه‌‌ی مسیر فعالیت سازمان‌ها به خودباوری و اتکای به خود وابسته است که هر وقت خودمان را باور کردیم، توفیق حاصل شد و جایی که به کمک کشورهای دیگر چشم داشتیم توفیقی حاصل نشد و حتی گاهی ضرر هم نصیب کشور شده است، مخصوصا در برابر کشورهایی که تحت عنوان دشمن آشکار و پنهان فعالیت می‌کنند، پس اگر خود باوری را مدنظر قرار دهیم، بصیرتی ایجاد می‌شود که حتی دشمنی‌ها را به رشد تبدیل می‌کند.

نتاج با بیان اینکه خودباوری یک رویکرد اساسی برای حمایت از تولید داخلی است، تأکید کرد: باید مشکلات را به عنوان واقعیت بپذیریم و وجود خود را با مدیریت مشکلات معنا بخشیم البته هیچ‌وقت مشکلات تمام شدنی نیستند و ما باید آن ها را مدیریت کنیم چرا که داشته‌های ما به قدری زیاد است که اگر مدیریت کنیم بر مشکلات فائق می‌آییم.

مدیرعامل بانک قوامین تصریح کرد: بحث بعدی، مدیریت هزینه‌ها است که آموزه‌های دینی و جدیدترین دستاوردهای بشر نیز این موضوع را تأیید می‌کنند. زمانی بنگاه‌ها هزینه و این هزینه را با احتساب سود، عرضه می‌کردند اما سیستم هزینه به علاوه‌ی سود یک سیستم منسوخ و از تاریخ گذشته است که همه‌ی بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و دولتی باید به این نکته توجه کنند.

او ادامه داد: امروز برای مردم هم مهم است که برای هر بخش دولتی چقدر هزینه می‌شود و هر سازمان چقدر بودجه مصرف می‌کند و در گذشته نگاه هزینه به علاوه سود بود اما امروز رویکرد قیمتِ فروش منهای سود، بر بنگاه ها حاکم است که در این راه سهامداران همواره توقع سود دارند و بنگاه باید خود را با هزینه‌های موجود وفق دهد و اگر بنگاه‌ها به این واقعیت توجه نکنند، دریای طوفانی اقتصادی هر کشوری، آن‌ها را کنار می‌گذارد.

نتاج با بیان اینکه افرادی که در رده‌های بالایی سازمان قرار دارند اشراف بیشتری بر عملکرد سازمان داشته و باید سازمان تحت امر را مدیریت کنند؛ خاطر نشان کرد: سختی معیشت را همه‌ی مردم حتی مقام معظم رهبری درک می کنند و در چنین شرایطی هزینه‌ی بیهوده، خیانت به همه‌ی ذی نفعان سازمان مدنظر است.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نام‌گذاری سال‌های مختلف توسط رهبری در سه سطح مورد توجه قرار می‌گیرد که سطح اول لایه‌ی فردی است که همه مردم شامل آن می‌شوند و ضرورت دارد ملت ایران با چشم اندازِ نام گذاری‌ها تطابق داشته باشند و همچنین مقام معظم رهبری حرکت کلان اقتصادی را مدیریت و راهبری می‌کنند و باید همگی تحت امر ایشان باشیم و نگاه کلان را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل بانک قوامین افزود: سطح بعدی و مخاطبان بعدی شعار سال، سازمان‌ها هستند و بانک قوامین نیز با 8 هزار کارمند یک سطح سازمانی است و باید دید چگونه می توان برای تحقق شعار سال در این سازمان اقدام کرد، باید گفت همه‌ی سازمان‌ها و بنگاه‌های تولیدی مکلف هستند که در یک نگاه جمعی تلاش کنند، همچنین نام‌گذاری سال‌ها جهت دهنده است و این شعارها مختص یک سال نیست و شعار سال از روز نام‌گذاری باید بیشتر مدنظر قرار گیرد و به متغیرهای مورد توجهِ جامعه افزوده شود.

نتاج ادامه داد: سطح بعدی لایه حاکمیتی به ویژه در سطح قانون‌گذاری است و باید در این سه سطح، راهبردهایی عملیاتی شود همچنین کشورها برای حمایت از کالا و تولیدات داخلی خود برنامه‌هایی دارند که بسیاری از جنگ‌هایی که اتفاق می‌افتد، در راستای تولید ملی کشورها است.

او اظهار کرد: یکی از ریشه‌های اصلی شیطنت‌هایی که با محوریت آمریکا اتفاق می‌افتد به دلیل ثروت‌های خدادادی است که در کشورهای خاورمیانه وجود دارد، که کشورهای زورگو این سرمایه‌ها را به تاراج می برند و برای خروج این سرمایه‌ها به کشور خود استمرار دارند، در صورتی که هر کشوری به این توجه دارد که از افزایش رفاه و ثروت جامعه غافل نشود.

نتاج با بیان اینکه اگر یک تفکر حاکمینی بخواهد ماندگار بماند باید در برابر مردم پاسخگو باشد، تصریح کرد: برای تحقق شعار سال، لازم است بسته‌ای از اقدامات ضروری در سه سطح فوق مدنظر قرار گیرد، مثلا در حال حاضر کشورهایی چون آمریکا و چین تعرفه هایی برای حمایت از تولید داخلی خود وضع می‌کنند.

نتاج در جمع مدیران کل شعب استان‌های بانک قوامین افزود: نرخ ارز متغیری است که دائما مورد توجه قرار می‌گیرد و نباید چندین سال با اهرم‌های فشار قیمت آن را کنترل کرد و باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور، باید یک افزایش نرخ تدریجی را برای ارز شاهد باشیم که اگر به این موضوع توجه نشود، آثار مخربی به همراه خواهد داشت و یکی از موارد آن جابجایی دهک‌های جامعه است. هم‌چنین باید نرخ ارز مستمر رصد شود، نه اینکه مدت‌ها رها شود و سپس با یکسری ابزار سخت افزاری کنترل اجباری صورت گیرد.

مدیرعامل بانک قوامین گفت: اقتصاد هر کشوری باید یک نرخ تورم منطقی را بپذیرد و نمی توان در طول 4 سال یک تورم 2 رقمی را تک رقمی کرد و مردم به نگاه شعاری نیازی ندارند که باید نرخ تورم منطقی را پذیرفت چرا که بخشی از تورم ناشی از اقتصاد کشور در طی صد سال گذشته است.

او ادامه داد: کشوری که در دنیا اقتصاد دو درصدی دارد جزو کشورهایی است که دو بار جنگ‌جهانی راه انداخته و برای کنترل نرخ تورم، از ثروت سایر کشورها همچون استفاده می کند تا نرخ تورم کشور خود را مدیریت کند که برخی از کشورهای همسایه ما این هزینه را می‌پردازند و حتی نیروی انسانی کشورهای زورگو را تأمین می‌کنند که در این زمینه بحث فرار مغزها پیش می‌آید.

نتاج افزود: هنر این است که در کشور بمانیم و به کمک هم مشکلات را رفع کنیم که سیاست‌های حمایتیِ اجتماعی در این خصوص مدنظر قرار می گیرد و مقررات گذاری و ریل گذاری‌ها برای این است که سازمان‌ها زودتر به اهداف خود برسند. همچنین در چند ماه گذشته سطح رفاهی بسیاری از مردم کاهش یافته است پس جهت حمایت از مردم به مقررات نیاز داریم و بخش هایی از جامعه که دچار کمبود رفاهی می‌شوند باید مورد حمایت قرار گیرند و چه بهتر است که این حمایت ها به صورت غیر نقدی باشد.

مدیرعامل بانک قوامین گفت: می توان شرایطی فراهم کرد که از کالای ایرانی حمایت شود و با واردات آسان نمی توان از تولید ملی حمایت کرد که پول ملی با حمایت از کالای ایرانی تقویت می‌شود همچنین تعامل با کشورهای همسایه نیز می تواند از وابستگی به قدرت‌های زورگو بکاهد و ارزش پول ملی ما را حفظ کند.

نتاج در همایش سراسری معاونین، روسای ادارات و مدیران کل شعب استان های بانک قوامین اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی نیازمند تغییر نگاه همه‌ی فعالان اقتصادی کشور است که همه‌ی ما باید خود را سربازان اقتصادی کشور بدانیم و موفقیت اقتصادی سازمان‌ها، رشد فردی و ملی را در پی دارد.

منبع: برنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا