اخباربرگزیدهنفت و پتروشیمی

سال ۹۸ دقیق‌ترین نحوه استفاده از منابع نفتی را در بودجه داشتیم

به گزارش صنعت کار، اسحاق جهانگیری، امروز (چهارشنبه، ۲۰ فروردین‌ماه) که به‌منظور دفاع از وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، گفت: امیدوارم خداوند توفیق دهد بتوانیم بر مشکلات پیش روی کشور در بخش‌های مختلف فایق آییم و سریع‌تر بتوانیم برای نجات مردم از ویروس کرونا که امروز گرفتار آن هستند راهکاری پیدا کنیم.

وی افزود: مهم‌ترین اقدامی که در دستور کار دولت قرار گرفته افزایش تاب‌آوری عمومی در این ایام است. از سوی دیگر بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات و اعتبارات دولتی به این بخش تخصیص یافته، همچنین رهبر معظم انقلاب موافقت کردند یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای رفع این مشکل اختصاص یابد.

معاون اول رئیس‌جمهوری در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۸ دستاورد خوبی در بخش اقتصادی داشتیم، تصریح کرد: بانک مرکزی موفق شد ۳۹ هزار میلیارد دلار برای واردات کالاها تأمین ارز کند و باوجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا ۱۳۵میلیون تن محصول صادر شد و ۳۵ میلیون تن نیز واردات داشتیم.

جهانگیری عنوان کرد: رشد اقتصادی کشور پاییز پارسال در تمامی بخش‌ها مثبت بود، این موضوع در ۹ ماه نخست سال ۹۸ محقق شد، در زمینه اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری نیز توفیق‌های خوبی داشتیم.

 

منبع: شانا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا