اخبارصنعت و معدن

خام فروشی از معادن نقده به دلیل نبود واحد فرآوری

به گزارش صنعت کار، قربان انوشه، با اشاره به فعالیت ۱۲ معدن در شهرستان افزود: از ۱۲۴ هزار تن مواد معدنی استخراج شده از معادن نقده عملاً ۷۰ هزار تن از آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از عمده سنگ‌های استخراجی دراین معادن می‌توان به سنگ مرمر صورتی، مرمریت، سیلیس، مرمر سفید، خاکستری، عسلی، سنگ آهک، لاشه و مالون، سن و ماسه و مصالح کوهی اشاره کرد؛ که در این میان سنگ مرمر صورتی از جمله سنگ‌های تزئینی گران قیمت و شاخص و جزء سنگ‌های بی‌نظیر در خامورمیانه است که به کشورهای آسیایی و اروپایی از قبیل ترکیه، ایتالیا و چین صادر می‌شود.

انوشه با اشاره به اینکه تعداد ۲۷ واحد معدن در نقده به ثبت رسیده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۱۲ معدن فعال و مابقی نیز به دلیل تحریم‌ها علیه صنعت کشور دچار مشکلاتی همچون عرضه، صادرات و غیره شده‌اند.

وی با اعلام اینکه در معادن فعال این شهرستان ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند، تصریح کرد: اکثریت قریب به اتفاق کارکنان در این معادن بومی هستند.

وی اضافه کرد: میزان سرمایه‌گذاری در معادن شهرستان نقده در طی سال جاری بیش از ۳۵ میلیارد ریال است.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت نقده، نبود واحدهای فرآوری سنگهای معدنی و تزئینی در منطقه را اصلی ترین مشکل بخش معادن شهرستان عنوان کرده و گفت:به دلیل نبود واحدهای فرآوری سنگ‌های معدنی و تزئینی در منطقه اکثر سنگ‌های استخراج شده به صورت خام به استان‌های همجوار و کشورهای یاد شده صادر می‌ شود.

انوشه نبود تسهیلات بانکی کم بهره جهت حمایت از سرمایه گذاران و سرمایه گذاری برای ایجاد واحدهای فرآوری تخصصی و نبود فروش کافی در سطح کشور را از دیگر مشکلات معادن شهرستان عنوان کرد.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا