راه و ساختمانویژه ها

اولتیماتوم به مسکن مهر پردیس

به گزارش صنعت کار، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اعلام این خبر که مرحله اول منابع مالی اوراق خزانه اسلامی به پردیس رسید گفت: پس از طرح شکایت متقاضیان به شرکت عمران و مجموعه وزارت راه و شهرسازی، بعنوان داور، از برخی سازندگان زیاده خواه در این راستا طی هفته آینده مجموعه‌ای از تصمیمات و برخوردها با این‌گونه سازندگان انجام می‌شود.

سعید غفوری اظهار کرد: طی جلساتی که با حضور مهندس مهرآبادی قائم مقام وزیر در امور مسکن مهر، مهندس طاهرخانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، معین ویژه پردیس و همچنین اعضای هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس برگزار شد، راهکارهای اجرایی جهت برخوردهای فوری و قانونی با پیمانکاران کم‌کار و خاطی و نیز ارائه راه‌حل‌هایی جهت تسریع در امور اجرایی و جایگزینی برخی از پیمانکاران خوشنام با این دسته از پیمانکاران، بررسی شد. در این راستا هماهنگی‌های خوبی با شورای تامین شهرستان به مدیریت فرماندار، دستگاه‌های امنیتی و مدیران دستگاه قضا در شهرستان صورت گرفت و همچنین مصوبات مورد نیاز این امر به تصویب اعضای محترم شورا رسید و آماده اجرا است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در این باره بیان کرد: معاون و قائم مقام وزیر دستور داده‌اند در این خصوص هیچ گونه مماشاتی با این دسته از سازندگان صورت نگیرد. ایشان گفتند بنده به نوبه خود از صبوری، متانت و البته هوشیاری مالکین محترم مسکن مهر پردیس که طی هفته‌های گذشته تحت تاثیر جوسازی برخی از سازندگان زیاده‌خواه قرار نگرفته‌اند و در جوی آرام و هوشمندانه از طریق قانونی خواستار داوری شرکت عمران در خصوص کم‌کاری و بعضا تعطیلی برخی سازندگان شده‌اند، تشکر می‌کنم. این عزیزان مطمئن باشند تمامی گزینه‌ها برای برخورد با ایشان از طرف مجموعه وزارت راه و شهرسازی تهیه شده است.

وی در خصوص زمزمه‌هایی مبنی بر تغییرات قیمتی از طرف برخی سازندگان طی هفته‌های گذشته عنوان کرد: قیمت‌های کلیه فازها در اواخر سال ۹۵ با مدیریت و راهنمایی مجموعه وزارت راه و شهرسازی نهایی شده و به امضا و تایید تمامی سازندگان رسیده است. خوشبختانه با همین قیمت‌ها برخی از سازندگان خوشنام کارها را به اتمام رسانده و تحویل داده‌اند و حتی در فازهای ۵، ۸ و ۱۱ مالکین، ساکن شده‌اند. این دسته از پیمانکاران آمادگی خود را جهت اجرای کارهای باقی‌مانده سازندگانی که توانایی اتمام کار ندارند با همان قیمت‌های اعلامی و قبلی، اعلام کرده‌اند. در این خصوص معاونت فنی اجرایی شرکت عمران شهر جدید پردیس لیستی از این پیمانکاران تهیه کرده و آماده ارائه پیشنهاد اجرایی است.

غفوری افزود: تا چه موقع متقاضیان باید تاوان بی‌تدبیری سازندگانی را بدهند که متاسفانه اکثر آن‌ها در ابتدای اجرای طرح مسکن مهر در شهر جدید پردیس، از ساختاری رانتی استفاده کرده‌ و بدون هیچ‌گونه مناقصه، رقابت و طی کردن مراحل قانونی طبق عرف انتخاب پیمانکاران، به مجموعه شرکت عمران و مردم تحمیل شده و با عرض تاسف برای جیب متقاضیان کیسه دوخته‌اند. سوال اینجا است که چگونه در کلیه فازها، یک عده از سازندگان خوشنام کار خود را خصوصا در سال ۱۳۹۶ که بالغ بر ۱۶ هزار واحد تکمیل و به اتمام رسانده و حتی بعضا تحویل داده‌اند و همچنین قراردادها را هم در موعد مقرر امضا و تحویل داده‌اند اما در همسایگی آن‌ها، یک عده پروژه‌های خود را با تطویل غیرمنطقی مواجه کرده‌اند؟ این دسته قراردادهای ۵ برگی را امضا نمی‌کنند یا با بیان عناوین متعدد واهی برای متقاضیان و مالکین محترم بهانه تراشی کرده و حتی گاها هزینه‌های اضافی و خارج از عرف از ایشان طلب می‌کنند.

وی هم‌چنین خبر داد: خوشبختانه طی هفته‌هایی که گذشت با پیگیری‌هایی که از طرف مجموعه وزارت راه و شهرسازی و همچنین گروهی از متقاضیان از سازمان برنامه و بودجه صورت پذیرفت، منجر به دریافت مرحله اول اوراق خزانه اسلامی جهت تکمیل بخشی از عملیات آماده‌سازی و محوطه‌سازی بلوک‌ها و واحدها گردید. خوشبختانه با تزریق این منابع طی هفته‌هایی که در پیش داریم، می‌توانیم بخشی از کارها را تکمیل کنیم. لازم به ذکر است که بخش عمده‌ای از ۲۰ هزار واحدی که طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ توانستیم تکمیل کنیم و این روزها در حال تحویل هستند، توسط همین اوراق خزانه، آماده‌سازی ، محوطه‌سازی و همچنین تکمیل خدمات زیرساختی آن‌ها، انجام پذیرفته است و امیدوارم با مساعدت مسولین ذی ربط و همکاری تمامی ارگانهای مربوطه و همچنین تخصیص به موقع منابع مالی هرچه سریعتر این پروژه ملی به سرانجام مقصود برسد.

از مجموع ۸۲ هزار واحد مسکن مهر پردیس تا کنون ۲۴ هزار و ۶۰۰ واحد افتتاح و تحویل متقاضیان شده است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا