اخبارتاپصنعت و معدن

منتظر خبرهای خوش اکتشافی باشید/ میدوک نقطه آغازین معادن عمیق مس

به گزارش صنعت کار، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در آیین افتتاح طرح های توسعه مجتمع خاتون آباد اظهار کرد:  میدوک؛ نقطه آغازین معادن عمیق صنعت مس ایران است.

وب با اشاره به اینکه برنامه افزایش ظرفیت کاتد مس به ۵۶۰ هزار تن کاتد اجرایی می شود، تصریح کرد:در حوزه مس پیش بینی بر این است بین ۶ تا 8 میلیون تن به تقاضای فعلی جهان که اکنون ۲۴ میلیون تن است افزوده شود و در این راستا شرکت مس برنامه ریزی کرده تا همسو با اقتصاد جهانی قسمتی از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد.

سعد محمدی افزود: میزان سرانه مصرف مس دنیا در حال حاضر ۳.۲ کیلوگرم به ازای هر نفر است و این رقم در ۲۰ سال آینده به پنج کیلوگرم اضافه خواهد شد و با برنامه ریزی می توانیم بازارهای بیشتری را در دنیا به خود اختصاص دهیم.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی مس ایران، سال گذشته رکوردهای بسیار خوبی در تولید، فروش و صادرات اتفاق افتاد به طوری که در صادرات طی سال گذشته ۲ و نیم برابر سال ۹۷ صادرات داشتیم و امیدواریم در اکتشاف در چند ماه آینده خبرهای بسیار خوبی را اعلام کنیم.

سعد محمدی همچنین با اشاره به اکتشافات گفت: در زمینه اکتشاف نیز طی سال گذشته ۷۰ هزار متر گمانه عمقی حفر شده و امسال ۱۰۰ هزار متر برنامه ریزی شده و در منطقه میدوک معادن زیرزمینی را برای طراحی مس با عیار بیش از ۷۵ صدم درصد در دستور کار قرار دادیم و در آینده بسیار نزدیک معدن زیرزمینی مس را فعال خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا