اخباربانک و بیمهبرگزیده

روند افزایشی طلا ادامه دارد

به گزارش صنعت کار،  گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا نشان داد که شمار مشاغل غیرکشاورزی در آوریل ۲۰.۵ میلیون مورد کاهش پیدا کرده است و نرخ بیکاری به ۱۴.۷ درصد صعود کرده که بالاترین سطح از اوایل دهه ۱۹۳۰ تاکنون محسوب می شود. ضعف شدید بازار کار با توجه به آمار هفتگی متقاضیان دریافت بیمه بیکاری پیش بینی شده بود.

شون لاسک، از مدیران شرکت والش تریدینگ در این باره به کیتکونیوز گفت: اگر قرار باشد مشاغل از دست رفته احیا شوند، ابهامات فراوانی وجود دارد. تصور می کنم طولی نخواهد کشید که طلا حداقل تا مرز ۱۷۵۰ دلار صعود خواهد کرد و رکورد بالاترین قیمت امسال که ۱۷۸۸ دلار بود را خواهد شکست.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت برای هفته جاری، ۱۱ نفر شرکت کردند که از میان آنها شش نفر معادل ۵۵ درصد به افزایش قیمت طلا و سه نفر معادل ۲۷ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و دو نفر معادل ۱۸ درصد نظر خنثی داشتند.

در این بین، ۷۵۰ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، ۵۰۲ نفر معادل ۶۷ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۳۹ نفر معادل ۱۹ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند و ۱۰۹ نفر معادل ۱۵ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته اکثر کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند. بهای معاملات آتی هر اونس طلا در بازار نیویورک روز جمعه پس از نوسان زیادی که تجربه کرد با ۱۱ دلار و ۹۰ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش، در ۱۷۱۳ دلار و ۹۰ سنت بسته شد اما برای کل هفته ۰.۸ درصد رشد قیمت ثبت کرد.

ریچارد بیکر، دبیر نشریه “اورکا ماینرز ریپورت” در میان کسانی بود که به افزایش قیمت طلا خوش بین هستند. وی اظهار کرد که از دست رفتن ۲۰.۵ میلیون شغل در آوریل نسبت به رقم نابودی ۲۱.۵ میلیون شغلی که پیش بینی شده بود بهتر بود و به نظر می رسد که تنشهای اخیر میان آمریکا و چین فروکش کرده است اما در بهترین حالت، بهبود اوضاع وحشتناک اخیر تدریجی صورت می گیرد و در نتیجه هجوم به سوی داراییهای پرریسک می تواند به راحتی جای خود را به ریسک گریزی دهد به خصوص اگر خبر بد دیگری منتشر شود.

وی در ادامه افزود: بیماری کووید ۱۹ باعث کاهش تقاضا در چین و هند شده و برخی از بانکهای مرکزی روند خرید طلا را کاهش داده اند اما شکاف به وجود آمده از جانب آنها توسط سرمایه گذارانی پر می شود که به دنبال دارایی امن هستند. این امر طلا را به روند بازارهای سهام حساستر می کند و انتظار می رود که نوسان قیمت طلا ادامه پیدا کند. پیش بینی من این است که طلا در هفته جاری تا مرز ۱۷۵۰ دلار صعود خواهد کرد.

جیم ویکاف، تحلیلگر تکنیکال ارشد کیتکونیوز اظهار کرد: نمودارهای فنی به نفع روند افزایشی قیمت طلا مانده اند.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت “آر جی او فیوچرز” اظهار کرد که انتظار دارد طلا در کوتاه مدت عقب نشینی کند اما تصور نمی کند که روند صعودی بلندمدت این فلز ارزشمند خاتمه پیدا کرده باشد.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت “بلو لاین فیوچرز” نسبت به روند قیمت طلا نظر خنثی داشت و گفت: روند قیمت طلا به چندین عامل بستگی دارد. اگر نرخهای بهره منفی شوند، همه به سمت طلا هجوم می برند و همچنین نرخهای بهره منفی باعث سقوط شاخص دلار می شود و از قیمت طلا پشتیبانی می کند. اما اگر سرمایه گذاران همچنان وضعیت وخیم اقتصادی را نادیده گرفته و در بازارهای سهام آمریکا فعالیت کنند، بهای معاملات طلا احتمالا کاهش پیدا می کند و در محدود ۱۷۰۰ دلار می ماند.

منبع: کالا خبر

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا