اخباربرترصنعت و معدن

استخراج ۱۲.۳ میلیون تن سنگ مس درفروردین ماه

به گزارش صنعت کار،مجموع عملکرد معادن دره آلو( بردسیر – کرمان)، دره زار ( سرچشمه- کرمان)، چاه فیروزه (شهر بابک – کرمان)، چهل کوره ( زاهدان)، ایجو ( شهربابک)، سونگون (آذربایجان شرقی)، سرچشمه و میدوک ( شهربابک) در نخستین ماه امسال نسبت به ماه مشابه در سال گذشته افت ۲۱ درصدی دارد.

میزان تولید مس کاتدی در نخستین ماه امسال در واحدهای سرچشمه و میدوک به رقم ۱۷ هزار و ۹۵۹ تن رسید که در مقایسه با فروردین ۹۸ کاهش ۱۷ درصدی دارد.

همچنین میزان کنسانتره مس تولیدی در فروردین ۹۹ به رقم ۱۰۲ هزار و ۹۰۲ تن رسید که در مقایسه با فروردین پارسال تفاوت معناداری را نشان می دهد.

علاوه بر این آند مس تولیدی سرچشمه و خاتون آباد هم در فروردین امسال به رقم ۳۰ هزار و ۶۹۰ تن رسید که نسبت به ماه مشابه سال گذشته افت دو درصدی دارد.

براساس جداول مورد بررسی در واحد های سرچشمه و میدوک فروردین امسال به میزان ۶۶ کیلو گرم لجن طلا و نقره حاصل شد که در مقایسه با فروردین ۹۸ افزایش ۵۳ درصدی دارد.

وزارت صنعت اردیبهشت ماه اعلام کرد: پارسال تولید مس کاتد به رقم رکورد گونه ۲۵۲.۳ هزار تن رسید که در طول تولید این فلز راهبردی بی سابقه بود و نسبت به عملکرد سال ۹۷ رشد ۱.۲ درصدی دارد.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا