راه و ساختمانصنعت و معدنویژه ها

دریافت مالیات بر واحد‌های مسکونی منتفی شد

به گزارش صنعت کار، محمدرضا پورابراهیمی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی اظهار کرد: هدف ما در مجلس این بود که بحث ایجاد یک بازار مبتنی بر تقاضای غیر منطقی را بتوانیم مدیریت کنیم.

وی در ادامه افزود: در سال‌هایی که تورم در اقتصاد ایران افزایش پیدا کرده بود یکی از راهکارها برای اینکه بتوانیم کاهش نرخ تورم را در بازار مسکن داشته باشیم از مسیر مالیات بر واحدهای خالی بود که معمولاً در شرایطی کار می‌کند که روند رونق را در اقتصاد کشور را ببینیم و افزایش سطح عمومی قیمت ها را شاهد باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: وقتی اقتصاد کشور دچار یک رکود است و اکنون نرخ بازده بخش مسکن جزو بازدهی‌های منفی محسوب می‌شود موضوع مالیات بر واحدهای مسکونی خالی عملاً منتفی می‌شود. چرا که همه افرادی که قبلا سرمایه گذاری در بخش مسکن را برای انتفاع و نه برای تقاضای واقعی انجام داده بودند به دنبال این هستند که هرچه سریعتر از این واحدها خارج شوند و منابع خود را در بازارهای دیگر سرمایه‌گذاری کنند.

پور ابراهیمی تاکید کرد: بنابراین یکی از دلایل عدم انجام این قانون شرایط اقتصادی کشور است، طرح مالیات بر واحدهای مسکونی خالی زمانی کاربرد دارد که شرایط اقتصادی کشور شرایط رونق و به ویژه شرایط تورمی ناشی از بخش مسکن باشد.

وی در انتها خاطر نشان کرد: یکی دیگر از دلایل عدم انجام این قانون این است که سازمان امور مالیاتی اعلام کرد شناسایی و اخذ مالیات هزینه بر است و انتفاع ناشی از آن در مقایسه با هزینه‌ها کمتر خواهد بود و عملا تفاوتی که در این حوزه قرار بود اخذ شود برای سازمان امور مالیاتی مقرون به صرفه نبود.

منبع: میزان
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا