صنعت و معدننفت و پتروشیمیویژه ها

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

به گزارش صنعت کار، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوئن ۲۴ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۶۸.۸۱ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۴۷ سنت افزایش بسته شده بود.

بهای نفت برنت برای تحویل در ماه ژوییه در بازار لندن ۲۱ سنت افزایش یافت و به ۷۴.۹۰ دلار در هر بشکه رسید. بهای قراردادهای تحویل ژوئن که روز دوشنبه منقضی شد با ۵۳ سنت افزایش، در ۷۵.۱۷ دلار در هر بشکه بسته شد.

بر اساس گزارش رویترز، معاملات در آسیا روز سه‌شنبه که بازارهای متعددی شامل چین، هند و سنگاپور به مناسبت تعطیلات عمومی بسته بودند، آرام بود.

قیمت‌های نفت روز دوشنبه پس از این‌که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، فشار روی آمریکا برای خارج شدن از توافق هسته‌ای ایران را افزایش داد، سیر صعودی پیدا کرد. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به انگلیس، فرانسه و آلمان تا ۱۲ مه فرصت داده تا آنچه را که وی نواقص توافق عنوان می‌کند، اصلاح کنند یا وی تحریم‌ها علیه ایران را دوباره وضع خواهد کرد.

به گفته تومومیچی آکوتا، اقتصاددان ارشد در شرکت “میتسوبیشی یو اف جی”، بازارهای نفت جهان در حال حاضر تقریبا متوازن هستند، اما اگر معافیت ایران از تحریم‌های آمریکا تمدید نشود صادرات نفت این کشور ممکن است کاهش پیدا کرده و به کمبود عرضه در بازار منتهی شود. اگر چنین اتفاقی روی دهد قیمت برنت ممکن است به حدود ۹۰ دلار در هر بشکه صعود کند.

قیمت نفت در اواخر آوریل در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به بازگشت دوباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بالاترین قیمت در سه سال گذشته صعود کرد.

تحلیلگران می‌گوید بازار نسبت به هرگونه تحولات پیرامون توافق هسته‌ای و تحریم‌ها بی‌نهایت حساس است.

در این بین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد تولید نفت این کشور در فوریه ۲۶۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۱۰.۲۶ میلیون بشکه در روز رسیده است.

طبق نظرسنجی رویترز در آستانه انتشار آمار هفتگی آمریکا، ذخایر نفت آمریکا احتمالا ۱.۳ میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش یافته اما ذخایر بنزین و میعانات این کشور کاهش پیدا کرده است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا