بانک و بیمهصنعت و معدنویژه ها

افزایش ۴۳ درصدی ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک

به گزارش صنعت کار، در سال ۱۳۹۶ برای ۳۵۳ واحد صنعتی کوچک توسط صندوق سرمایه‌ گذاری صنایع کوچک ضمانت‌نامه صادره و تمدیدی در دستور کار قرار گرفته است که رقم آن معادل ۲۶۴۷ میلیارد ریال است. این میزان نسبت به سال ۱۳۹۵ که ۳۵۱ واحد صنعتی را شامل می‌شده است نشان‌دهنده رشد یک درصدی در تعداد واحدها و رشد ۲۸ درصدی در مبلغ است.

در این بین استان‌های خراسان رضوی با صدور ۲۰۸ میلیارد ریال ضمانت‌نامه صادره برای ۲۲ واحد کوچک صنعتی، خوزستان با صدور ۱۶۵ میلیارد ریال ضمانت صادره برای هفت واحد صنعتی و گیلان با ۱۵۰ میلیارد ریال ضمانت صادره برای ۱۳ واحد صنعتی به ترتیب بیشترین ضمانت‌نامه صادره را در بخش ضمانت سرمایه‌گذاری برای واحدهای صنعتی مربوطه به خود اختصاص دادند.

این در حالی است که استان‌های اردبیل، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و فارس به ترتیب کمترین میزان ضمانت‌نامه صادره در بخش سرمایه‌ گذاری برای واحدهای کوچک صنعتی را داشته‌اند. اردبیلی‌ها بدون هیچ‌گونه ضمانت‌نامه صادر شده‌ای در قعر جدول قرار دارند و بالاتر از آنها استان چهارمحال و بختیاری با دو میلیارد ریال ضمانت صادره در بخش سرمایه‌ گذاری برای یک واحد صنعتی قرار دارد. استان‌های بوشهر و فارس نیز به ترتیب هر کدام با پنج میلیارد ریال ضمانت‌نامه صادره در بخش سرمایه‌ گذاری صنایع کوچک برای دو و سه واحد کوچک صنعتی در رتبه‌های پایینی جدول قرار گرفته‌اند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا