اخباربرگزیدهراه و ساختمانگوناگون

سد شفارود تا پیش از پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش صنعت کار، «بهروزمرادی» افزود: عملیات اجرایی ساخت بدنه سد مخزنی شفارود با استفاده از تسهیلات بین المللی فاینانس خارجی از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ آغاز شده است.

وی ادامه داد: شرایط لازم برای تامین آب مطمئن بخش‌های کشاورزی، شرب، صنعت و محیط زیست با اجرای این طرح که از آرزوهای دیرینه مردم و کشاورزان شالیکار غرب گیلان است، فراهم خواهد شد.

سدمخزنی شفارود باحجم مخزن ۶۴ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب، طول تاج۳۰۰ متر وحجم بتن ریزی ۷۳۵ هزار متر کعب در استان گیلان در دست اجرا است.

طرح های احیای دریاچه ارومیه دنبال می‌شود

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: این شرکت مقرر است نقش مهمی در احیاء دریاچه ارومیه برعهده داشته باشد که بر این اساس طرح‌ها و پروژه‌های مهمی برای آن تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: اکنون این طرح ها در دست اقدام هستند و امید است تا پایان امسال عملیاتی شوند که با اجرایی شدن آنها بخش مهمی از دریاچه ارومیه احیاء خواهد شد.

تصفیه خانه دوم سد سرنی احداث می شود

مرادی افزود: پارسال سد سرنی میناب در شرق هرمزگان با ظرفیت رسمی ۶۱ میلیون متر مکعب افتتاح و آب اندازی به تصفیه خانه نخست آن انجام شد و آب اندازی تصفیه خانه دوم هم برقرار است.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: خود تصفیه خانه در نیمه اول امسال به بهره برداری خواهد رسید که می‌تواند تامین منابع آب شرب برای استان هرمزگان را به دنبال داشته باشد.

افتتاح پل سد دریاچه سد کارون سه تاپایان سال

وی یکی دیگر از طرح‌های در دست اقدام شرکت توسعه منابع آب و نیرو را احداث پل دریاچه سدکارون سه عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: پل مذکور ارتباط بین ساحل چپ و راست را برقرار می‌کند که پارسال به اتمام رسید و تونل های دو گانه کناره آن امسال و تا پایان سال افتتاح خواهد شد که این سبب برقرار روگذاری اهالی است.

تلاش برای افزایش تولید در دشت های کرمانشاه

مرادی با بیان اینکه امسال و در ابتدای سال،  کار اجرایی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به واسطه شیوع کرونا آغاز شد گفت: اقدام های انجام شده در همان روز های ابتدایی سبب شدافزایش تولید دردشت های کرمانشاه در دو فروردین با اختصاص بودجه خاص تخصیصی از سوی دولت آغاز شود که تداوم دارد و حمایت های خوبی هم در حال انجام است.

تملک اراضی طرح سیمره

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از تلاش برای تملک اراضی طرح سیمره خبرداد  که کارهای کارشناسی بخشی از آن صورت گرفته و افزود: پارسال توانسیتم یک روستای بزرگ سمت ایلام را تملک کنیم که این روستا کلا زیر آب رفته بود.

وی ادامه داد: روستاهای سمت لرستان هم در دستور است و امید است با کمک استانداران  این دو استان فعالیت های جدی تر صورت گیرد تا منافع این طرح (سد سیمره) به خود مردم برسد.

تلاش برای به سرانجام رساندن طرح انتقال آب قروه دهگلان

مردای از تلاش برای به سرانجام رساندن سامانه انتقال آب آزاد برای مصارف شرب و صنعت قروه دهگلان خبرداد و گفت: تلاش می شود به زودی این امر محقق شود زیرا پیشتر سد آن احداث شده است و حدود چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کردستان را به بهره برداری رسانده است

وی افزود: امید است بتوان با تکمیل این سامانه  آب به قروه دهگلان برسد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا