اخباربانک و بیمهبرگزیده

ابلاغ آخرین مصوبات شورای سلامت کیش

به گزارش صنعت کار،‌ مصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش با حضور در برنامه زنده روی ماه، شبکه کیش از بهره گیری حداکثری ظرفیت قانونی شورای سلامت کیش با متخلفین خبر داد و گفت: طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا کشور ساکنین جزیره کیش بدون ماسک حق حضور در مجامع عمومی را ندارند.

مصطفی خانزادی ادامه داد: هدف اصلی، فرهنگ سازی رعایت ضوابط بهداشتی ابلاغ شده از سوی شورای سلامت کیش است و اصنافی که موازین بهداشتی را رعایت نکنند ضمن این که به مدت یک ماه از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد به عنوان متخلف برای آگاهی عموم مردم اطلاع رسانی می شود.

خانزادی خاطر نشان کرد: تا کنون برخی بخش ها ضوابط بهداشتی را با حساسیت و دقت نظر لازم رعایت کردند و سلامت خود و دیگران را به جای جنبه های اقتصادی در اولویت کار خود قرار دادند.

وی با بیان این که در سه ماه گذشته کسب و کارها در جزیره کیش متحمل خسارات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا شدند گفت: قصد داریم امسال جشنواره تابستانی را برگزار کنیم تا بخشی از خسارات وارد شده جبران شود ولی در صورت رعایت نکردن ضوابط بهداشتی شوک دوم بر اقتصاد جزیره وارد می شود و ضرر آن متوجه تمام ساکنین و فعالین اقتصادی جزیره کیش خواهد شد.

مصطفی خانزادی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: با عدم رعایت ضوابط بهداشتی و تحت تاثیر قرار گرفتن سلامت ساکنین جزیره کیش، شرکت های هواپیمایی، هتل ها، و مراکز تجاری و گردشگری تعطیل خواهند شد و خسارات اقتصادی بدی را به دنبال خواهد داشت.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به این که آیا زنگ وضعیت قرمز در جزیره کیش به صدا در خواهد آمد گفت: اگر ضوابط و بهداشت فردی رعایت نشود دچار سرنوشت مناطقی از کشور خواهیم شد که به تازگی مجبور شدند تمام مراکز گردشگری، هتل ها و کلوپ ها را تعطیل کنند و متحمل خسارات سنگین اقتصادی شوند.

خانزادی به حمایت های معنوی و مالی سازمان منطقه آزاد کیش اشاره کرد و اظهار داشت: با رعایت ضواب بهداشتی برگزاری جشنواره تابستانی می تواند یک امید در رونق اقتصادی جزیره کیش باشد در غیر این صورت آژیر قرمز در این منطقه به صدا در خواهد آمد و ما مجبوریم بر خلاف میل باطنی تمام پروازها را به مقصد کیش تعطیل کنیم و محدودیت ها از نو اعمال شود.

وی افزود: تمام تلاش سازمان منطقه آزاد کیش و دستگاه های اجرایی مستقر در این جزیره به منظور حفظ و ارتقای سلامت ساکنین جزیره کیش و جلوگیری از قرار گرفتن در وضعیت قرمز در این منطقه هستیم.

مصطفی خانزادی با اشاره به این که ۲۲ روز بیمار مبتلا به ویروس کرونا در کیش نداشتیم افزود: با همکاری منسجم تمام ساکنین جزیره کیش، تجار، هتل ها، و دستگاه های اجرایی مستقر در کیش توانستیم این منطقه را به عنوان یک برند در پیشگیری و مقابله با بیماری کووید ۱۹در کشور و حتی در منطقه مطرح کنیم.

خانزادی به راه اندازی پلکانی ایرلاین ها از ۲۵ اردیبهشت به صورت آزمایشی و از ابتدای خرداد به طور رسمی به مقصد کیش اشاره کرد و  اظهار داشت: با اجرای ضوابط بهداشتی سختگیرانه و سفید اعلام شدن جزیره کیش یک بار منفی را به دنبال داشت که تمام ساکنین و گردشگران تصور کردند دیگر از کرونا خبری نیست، متاسفانه علی رغم تاکیدات بسیار زیاد ضوابط بهداشتی را رعایت نکردند.

وی عنوان کرد: بر اساس تشکیل جلسه ستاد بحران و شورای سلامت کیش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش جمعه دوم خرداد، مسئولیت نظارت و کنترل بازگشت مسافرین به جزیره کیش به ستاد بحران در کیش واگذار شد تا اجرای ضوابط بهداشتی در این منطقه نظارت و کنترل شود.

گفتنی است در سطح کشور تنها منطقه ای که برای تدوین ضوابط بهداشتی وجود دارد جزیره کیش است و برای مناطق دیگر نیز ضوابط بهداشتی تدوین می کند و هیچ بخشی بدون ضوابط بهداشتی نیست.

همچنین تصمیمات گرفته شده در راستای حفظ سلامت آحاد جامعه و بر اساس ضوابط بهداشتی ابلاغ شده در تمام بازارها با حفاظت فردی و ایرلاین ها با ۷۰ درصد ظرفیت مسافر به منظور رعایت حفظ فاصله گذاری اجتماعی  به مقصد کیش انجام می شود.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا