اخباربرگزیدهصنعت و معدن

تکمیل زنجیره ارزش پلی‌اتیلن در پتروشیمی آریاساسول

به گزارش صنعت کار، «امیر حسین بحرینی» امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری عرضه اولیه شرکت آریا ساسول که در فرابورس برگزار شد، افزود: شرکت آریا ساسول در بسیاری از از حوزه‌ها توانسته الگوی صنعت پتروشیمی کشور را به دست آورد.

وی اظهار داشت: حدود چهار سال است که این شرکت موفق شده تا ظرفیت تولید و فروش خود را نزدیک به ظرفیت طراحی یا بیشتر از آن به تثبیت برساند.

به گفته بحرینی، پایداری در کسب و کار این شرکت در بخش تولید به تثبیت رسیده و در فروش هم با مشکل و معضل خاصی روبرو نیستیم.

مدیر شرکت پلیمر آریا ساسول خاطرنشان کرد: در خصوص حاشیه سود بهترین یا یکی از بهترین شرکت‌های صنعت پتروشیمی بودیم و در دو سال متوالی در زمینه حاشیه سود رتبه نخست را بین ۱۰۰ شرکت برتر کسب کردیم.

مدیر عامل شرکت آریاساسول گفت: در کنار سودآوری خوبی که در چند سال اخیر به دست آورده‌ایم، در سال‌های گذشته بیش از ۹۰ درصد از سود قابل تقسیم را بین سهامداران تقسیم کردیم؛ بنابراین می‌توان گفت که این شرکت دارای کسب و کاری پایدار و سودآوری بالا است.

وی با بیان اینکه در سال‌های بین ۹۶ تا ۹۸ از فرصت‌های ایجاد شده در برجام استفاده کردیم و کل مجتمع را با تغییرات اساسی همراه کردیم، افزود: در این مدت پروژه های ارزشمندی را به سرانجام رساندیم، در این زمینه رفع گلوگاه های تولید و افزایش ۱۰ درصدی تولید اتیلن را از نظر زمان انجام، هزینه و خروجی کار در سال ۹۸ با موفقیت به نتیجه رساندیم.

بحرینی ادامه داد: این شرکت تا سالیان سال نیازی به تغیرات اساسی ندارد و تجهیزات و فرآیندهای موجود به روز شده است و اکنون یک مجتمع مدرن تر از گذشته به تولید می‌پردازد.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریا ساسول با اشاره به علل به تعویق افتادن عرضه اولیه سهام این شرکت پلیمری گفت: نوسان شدید در قیمت تولیدات صنعت پتروشیمی به دلیل جهانگیر شدن ویروس کرونا و خاکستری شدن وضعیت بازار در سطح جهان سبب شد که در عرضه ۵ درصد از سهام آریا ساسول تعلل کنیم و تا به ثبات رسیدن قیمت در عرضه اولیه مکث کنیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی بازار گفت: اما اکنون با توجه به رفع محدودیت‌های قرنطینه در چین به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده پلی‌اتیلن در جهان بازار بر مدار صعودی قرار گرفته و چشم‌انداز مثبتی از آن دیده می‌شود.

بحرینی در تشریح چشم‌انداز عملکرد آتی آریا ساسول گفت: حقیقت این است که بر خلاف انتظارها با شیوع ویروس کرونا نه تنها عملکردمان منفی نشده بلکه همانطور که در صورت‌های مالی قابل مشاهده است، برنامه تولید بیشتر از ظرفیت تولید است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا