اخبارصنعت و معدن

سمنان قطب تولید فروسیلیسیوم کشور با عیار بالا است

به گزارش صنعت کار،علی تشنه دل روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شرکت فروسیلیس ایران در سمنان افزود: کارخانه فروسیلیس ایران با سرمایه گذای بیش از ۱۴۷ میلیارد ریال در زیربنایی به مساحت ۷۱ هزار و ۴۷۱ متر مربع در سمنان واقع شده و زمینه اشتغال حدود ۳۵۰ نفر را در استان فراهم کرده است.

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: این کارخانه ظرفیت تولید سالانه ۳ هزار تن فروسیلیکومنیزیم ، ۲۵هزار تن فروسیلیسیوم با عیار ۷۵ درصد، ۲۵هزار تن کک از زغال سنگ و ۶ هزار و ۵۰۰ تن پودر میکرو سیلیکا دارد.

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اهمیت تولیدات کارخانه فروسیلیس گفت: تولیدات این کارخانه در زمینه های مختلفی از قبیل صنایع پلیمری، صنایع دیرگدازها و نسوزها ، صنایع ساختمانی به منظور افزایش مقاومت فشاری و الکتریکی و مقاومت به خوردگی بتن ، عامل اکسیژن‌زا در فولادسازی ، عامل جوانه‌زا در ریخته‌گری چدن و عامل نشکن‌ساز در تولید چدن های داکتیل از اهمیت بالایی برخوردار است که تنها ۲ کارخانه فروسیلیس سمنان و همدان در این زمینه تولیدات دارند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: این واحد تولیدی از صنایع مهم کشور محسوب می شود و به منظور رونق اقتصادی و تحقق شعار سال باید به مسایل و مشکلات این واحد پرداخت.

یک هزار و ۸۴۱ واحد صنعتی با سرمایه گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر در استان سمنان دارای پروانه بهره‌برداری و مشغول به فعالیت است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا