اخباربرگزیدهنفت و پتروشیمی

آخرین وضعیت قیمت جهانی نفت / قیمت نفت برنت به ۳۴ دلار کاهش یافت

به گزارش صنعت کار، پس از اعلام افزایش بیش از انتظار ذخایر نفت خام، بنزین و سایر فرآورده های نفتی آمریکا و کاهش امیدها به ترمیم با ثبات تقاضا برای مصرف انرژی قیمت نفت روز پنجشنبه در بازارهای جهانی شاهد کاهش بود.

روز چهارشنبه نیز به دلیل نامشخص بودن جزئیات تعهد روسیه به کاهش بیشتر تولید در آستانه نشست 9 ژوئن گروه اوپک پلاس قیمت نفت شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 68 سنت معادل 1.96 درصد افت به 34 دلار و 6 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز برای تحویل در ماه جولای امروز با یک دلار و 14 سنت معادل 3.47 درصد افت به 31 دلار و 67 سنت رسید.

آمارهای انستیتوی نفت آمریکا نشان می دهد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 22 ماه می افزایش 8.7 میلیون بشکه ای داشته است در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش 1.9 میلیون بشکه ای را می کشیدند.

میزان ذخایر بنزین آمریکا نیز در این هفته 1.1 میلیون بشکه افزایش یافته که بیش از 10 برابر بیشتر از رقم افزایش مورد انتظار تحلیلگران است. همچنین میزان ذخایر گازوئیل و نفت کوره این کشور 6.9 میلیون بشکه رشد داشته که حدودا 4 برابر بیشتر از حد انتظار بوده است.

لاچلان شاو، تحلیلگر نشنال بانک استرالیا در این باره گفت: «این آمارها نشان می دهد که ترمیم تقاضا در جریان است اما به اندازه کافی قوی نیست.» آمارهای رسمی دولت آمریکا در زمینه ذخایر نفتی امروز منتشر خواهد شد.

خبر دیگری که تاثیری منفی بر بازار نفت داشته گزارش دیروز مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به کنگره این کشور بوده که گفته هنگ کنگ به دلیل اقدامات دولت مرکزی چین دیگر از خودمختاری کافی برای برخورداری از امتیازات ویژه تجاری آمریکا بهره مند نیست. این گزارش می تواند زمینه را برای لغو امتیازات ویژه ای که دولت آمریکا سال هاست برای هنگ کنگ در نظر گرفته فراهم سازد و موجب تشدید بیشتر اختلافات میان آمریکا و چین شود.

 

منبع: تسنیم

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا