اخباربرتربرگزیدهصنعت و معدن

توان تولید ١٤٠٠ تن لوله‌های پلی الفینی در سال

به گزارش صنعت کار،  علیرضا صحافی دبیر انجمن لوله‌های پلی الفینی در خصوص نقش لوله‌های پلی الفینی در تولید، گفت: لوله‌های پلی الفینی نقش مؤثری در توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، صنایع پلیمر، چسب‌های لوله‌های چند لایه، تولید دوده مخصوص پلاستیک و شاخص‌های کنترل کیفی و بهداشتی، مستربچ‌های مشکی در صنعت لوله، پایدار کننده‌های لوله و اتصالات دارد.

او بیان کرد: در روز ٢٥ و ٢٦ خردادماه کنفرانسی به منظور توسعه این لوله‌ها برگزار خواهد شد. این کنفرانس در ١٤ محور موضوعی که مربوط به صنعت پتروشیمی و تمام وسائل در خصوص کنترل کیفیت است.

صحافی در خصوص وضعیت واردات و صادرات لوله‌های پلی الفینی گفت: حوزه تعرفه تخصصی نیست و لوله‌های پلی اتیلن تنها یک تعرفه دارد و باید تعرفه‌ها تخصصی شود. در صادرات نگاه به محصولات باید متفاوت باشد چرا که ارزش افزوده متفاوتی دارد و در تلاش هستیم تخصصی شود.

دبیر انجمن لوله‌های پلی الفینی ادامه داد: در سال توان تولید ١٤٠٠ تن لوله‌های پلی الفینی داریم، اما امسال به دلیل اینکه دولت طرح عمرانی ندارد، ٢٨٠ هزار تن تولید خواهیم داشت.

او با بیان اینکه بیشترین کاربرد لوله‌های پلی الفینی در طرح‌های عمرانی است، ادامه داد: تولیدات در این بخش بیشتر در طرح‌های عمرانی مانند صنعت آب و فاضلاب، سیستم‌های مدرن و بخش کشاورزی، سیست تأسیسات ساختمان، در شبکه‌های گاز رسانی، محیط زیست، جوکاری استاندارد، دستگاه‌های جوش و روش‌های اتصال است.

صحافی در خصوص وضعیت صادرات و واردات، تشریح کرد: در سال‌های اخیر توان افزایش ٨٠ هزار تن لوله به این صنعت داریم. کل صادرات محصولات پیلیمری در سال ٩٧ بالای یک و نیم میلیون دلار است که بیشتر کشور‌های حاشیه عراق، افغانستان و سوریه صادرات داریم.

دبیر انجمن لوله‌های پلی الفینی ادامه داد: باید زنجیره ارزش را تامین کنیم تا بتوانیم این صنعت را تفویت دهیم. کاهش پروژه‌های عمرانی باعث شده تقاضا برای این کالا کم باشد و ضرر و زیان زیادی به این صنعت وارد کرده است.

او گفت: با توجه به قیمت ارز، صادرات محصولات افزایش پیدا کرده، اما برخی ارتباطات باعث اختلال در این بازار شده است به طور مقابل ارتباط بانکی نداریم و مجبور هستیم چمدانی مبالغ را جا به جا کنیم که این رویه باعث اختلال در این کار است.

صحافی گفت: در این صنعت زمانی می‌توانیم صادرات خوبی داشته باشیم که ماشین آلات خوبی هم در اختیاران بگذارند، در حال حاضر نمی‌توانیم صادرات را با ماشین‌های قدیمی به خوبی انجام دهیم و این صنعت نیاز به فناوری‌های به روز دارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا