اخباربانک و بیمهبرگزیده

کیش می تواند موتور محرکی برای بخش های اقتصادی کشور باشد

به گزارش صنعت کار، غلامحسین مظفری مدیر عامل این سازمان در جلسه امضا تفاهم نامه با بانک دی گفت: جزیره کیش در مقایسه با دیگر نقاط کشور ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی در تمامی زمینه ها دارد و بسیاری از امکانات در کنار سرمایه گذاران خوشنام و توانمند به صورت یکجا در منطقه متمرکز شده است.

مظفری با اشاره به مساحت کم کیش و حجم بالای سرمایه گذاری در این جزیره افزود: بخش عمده ای از این سرمایه گذاری ها توسط بخش خصوصی به غیر از پروژه های حوزه زیربنایی سازمان در حال انجام است و آخرین ارزیابی های ما تا اواخر سال گذشته رقمی حدود 30 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در پروژه های در این منطقه آزاد را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه زیرساخت های جزیره با شدت و قوت در حال توسعه است افزود: سرمایه گذاری های مطلوبی برای برآورده شدن  نیازهای آینده جزیره کیش در حال انجام است و طی جلسه ای با مسئولان توانیر، وزارت نیرو و مپنا، برای توسعه نیروگاه برق و افزایش ظرفیت تولید به تفاهم رسیدیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: باید از اتفاقاتی که در شرایط فعلی کشور در حال رخ دادن است استفاده کنیم و در این فراز و فرودها، سیستم های مالی و پولی کشور فرصت ها را شناسایی کنند و بانکها  گام هایی بردارند که اعتماد عمومی را بیشتر و سرمایه گذاران خوب را جذب کنند.

غلامحسین مظفری در بحث جذب سرمایه گذارعنوان کرد: سازمان منطقه آزاد کیش این امر را  در دستور کار خود قرار داده است که سرمایه گذار حتما  توان لازم و اعتبار کافی داشته باشد و در صورت عدم تمکن مالی به هیج عنوان با او همکاری نخواهیم کرد.

وی در ادامه این موضوع گفت: ظرفیت ها در جزیره کیش به حدی است که هرکس از زاویه دید خود می تواند ایده جدیدی ارائه دهد و سرمایه گذاری و اجرا کند زیرا سرمایه گذاران خوب اعتبار جزیره هستند و با سابقه درخشان و کار با کیفیت می توانند الگویی از مجموعه فعالیت های اقتصادی موفق در جزیره کیش باشند و در این بین سیستم مالی و پولی کشور به ویژه بانکها  نیز می توانند فرصتی خوب در این زمینه برای کیش فراهم کنند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در چنین شرایطی جزیره می تواند بخشی از سرمایه ها را جذب کند و موتور محرکی برای بخش های اقتصادی کشور باشد گفت: اتفاقات مثبت فعالیت های اقتصادی کیش بر کل کشور موثر خواهدبود و اینگونه می توانیم مانع خروج سرمایه ها از کشور شویم.

غلامحسین مظفری در بخش دیگری از صحبت های خود به تشکیل کنسرسیوم بانکها برای انجام پروژه های کلان و یا تامین مالی های بزرگ اشاره کرد و افزود: به طور مثال با تشکیل کنسرسوم بانکها می توانیم ازجزیره هندورابی  به عنوان  یکی از ظرفیت و فرصت  های بسیار خوب کشورکه با دارا بودن تمام ویژگی های کیش با مساحت کمتر و طرح جامع مصوب شده در شورای عالی شهر سازی بهره برداری کنیم.

وی مطرح کرد: هندورابی سرمایه ملی خوبی است که افراد توانمند بخش خصوصی می توانند در کنار بانک ها و تامین مالی آنها از این فرصت بی نظیر برای سرمایه گذاری استفاده کنند.

مظفری در ادامه به ساماندهی سواحل 42 کیلومتری جزیره به عنوان طرح توسعه پروژه های گردشگری کیش اشاره کرد و گفت: این طرح نیز با مطالعات فراوان و استفاده از مشاوران خارجی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان گفت: ما علاوه بر مسئولیت های اداری و رسمی مسئولیت های ملی و جنبی نیز داریم و امیدوارم امضا این تفاهم نامه منشا خیر و برکات ربا کیش و کشور باشد.

همچنین برات کریمی مدیرعامل بانک دی در این جلسه مبحث اشتغال را دغدغه اصلی نظام، رهبری و مردم برشمرد  و گفت: جزیره کیش با ظرفیت های بالا در تولید، کسب و کار و حضور فعالان اقتصادی در حوزه های مختلف؛ فرصت ویژه ای در کشور است که هیچ منطقه ای چنین شرایط مشابهی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به بانک محور بودن اقتصاد کشور اظهار داشت: نظام بانکی نقش اساسی در رشد و توسعه اقتصاد دارد و بیش از 90 درصد تامین مالی فعالان اقتصادی و بخش تولید توسط بانک ها انجام می شود و بانکها با دو شاخص “میزان بالای دارایی ها” و “تعداد بالای سهامداران”  به خوبی معرفی و مطرح می شوند.

کریمی با بیان اینکه بالاترین تعداد سهام داردر بین بانک های خصوصی به بانک دی تعلق دارد افزود: جامعه هدف و اولویت بانک دی خانواده معظم شهدا و ایثارگران هستند و دو شاخص تعریف و ذکر شده، در بانک دی به خوبی مشهود است.

مدیرعامل بانک دی در بخش پایانی نشست هدف اصلی بانک دی را حمایت از واحد های تولیدی و اشتغال زا عنوان کرد و بیان داشت: جزیره کیش نقش کلیدی در این امر دارد و با تعاملات دو سویه قطعا اتفاقات مثبتی رقم خواهد خورد.

وی بیمه دی را به عنوان یکی دیگر از ظرفیت بانک دی معرفی کرد و گفت : عمده هدف بانک دی حمایت از فعالان اقتصادی و تامین مالی آنها در کنار خدمات بیمه خواهد بود.

ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش نیز دز این نشست گفت: پیش از امضا تفاهمنامه بانک دی تعاملات خوب و قابل تقدیری در تامین مالی اصناف و بازاریان داشت و به خوبی عمل کرد و امیدواریم بتوانیم از پتانسیل بانک دی در جزیره نه تنها در بحث تامین مالی کمک بگیریم و استفاده کنیم بلکه در بحث سرمایه گذاری و ورود منابع و شرکت های وابسته به آن همکاری های خوبی داشته باشیم.

وی افزود: در خصوص با انتشار اوراق دين نیزمذاکراتی صورت گرفته که اگر بر سر قیمت به نتیجه برسیم جز اولویت های سازمان منطقه آزاد کیش است و به همین منظور همکاران ما در معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری برای این موضوع تلاش می کنند و ما هم در کنار آنها  وظیفه پشتیبانی و تسهیل فرایند ها را به عهده داریم و امیدوارم به اهداف تبیین شده و در برنامه کاری سال 99 دست یابیم.

علی مقدس زاده معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز همکاری در سیستم پولی بانکی را حرکتی بسیار خوب و اتفاقی مبارک عنوان کرد و گفت:منابع پولی قابل قبولی در سیستم بانکی ما وجود دارد که اگر در جای مناسب خود سرمایه گذاری شود قطعا آورده بیشتری به همراه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: سرمایه گذاری در کیش بسیار قابل توجیه و زمینه های آن به خوبی فراهم است و از آنجا که محور توسعه اقتصادی کیش با رویکرد گردشگری تعریف شده و در این زمینه سازمان نیز آمادگی ارائه تسهیلات را دارد، امید دارم که امضا این تفاهمنامه مبنای همکاری بسیار خوبی می تواند باشد.

گفتنی است این تفاهم نامه با هدف ارتقاء و گسترش سطح همکاری‌های فی‌مابین، با رعایت قوانین پولی و بانکی کشور و ارائه خدمات بانکی اعم از ارزی و ریالی به سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت‌های زیرمجموعه آن و تمرکز بخشی از تعاملات و مراودات مالی سازمان و شرکت‌های زیرمجموعه آن نزد بانک دی به امضا رسید.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا