اخبارصنعت و معدن

افزایش تقاضای ضمانت‌نامه شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۹۸

به گزارش صنعت کار، روح‌الله ذوالفقاری، میزان ضمانت‌نامه‌های صادر شده از سوی این صندوق برای شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته را صعودی و مثبت ارزیابی کرد و گفت: نتایج بررسی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان اخذ کننده خدمت ضمانت‌نامه صندوق نوآوری و شکوفایی در ۱۱ ماهه اول سال ۹۸ نشان می‌دهد که ۵۰۰ ضمانت‌نامه برای ۱۴۳ شرکت دانش‌بنیان به مبلغ ۸۸۹۵ میلیارد ریال صادر شده است که این میزان منجر به انعقاد بیش از ۳۰۰ قرارداد برای فروش محصولات دانش‌بنیان و ایجاد زمینه فروش بیش از ۶۳ هزار میلیارد ریال محصول دانش‌بنیان شده است.

به گفته وی، بیشترین تعداد درخواست صدور ضمانت‌نامه در آبان و بهمن ماه سال گذشته و بیشترین تقاضا برای ضمانت‌نامه‌های بانکی با توجه به مبلغ در ماه‌های شهریور و آبان بوده است.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: به طور کلی ۱۰۸۵ فقره درخواست اخذ ضمانت‌نامه از سوی ۳۱۸ شرکت بوده که ۱۲۶۰۰ میلیارد ریال آن در سال گذشته محقق شده است.

معاون برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: بر اساس گزارش عملکرد ضمانت‌نامه در سال ۹۸، درخواست‌های شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی نوع ۲ در صدر تقاضای صدور ضمانت‌نامه قرار داشتند.

وی در ادامه شرکت‌های دانش‌بنیان استان تهران را به عنوان بیشترین متقاضی دریافت کننده ضمانت‌نامه عنوان کرد و گفت: بیشترین متقاضیان بعد از استان تهران، به لحاظ مبلغ استان فارس با مبلغ پرداختی ۳۳۲۱ میلیارد ریال و به لحاظ تعداد، استان اصفهان با صدور ۷۷ ضمانت‌نامه بوده است. به عبارت دیگر استان‌های تهران، فارس و اصفهان به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

معاون برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی بیشترین شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی صدور ضمانت‌نامه را شرکت‌های فعال در زمینه ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته عنوان کرد و گفت: در طبقه‌بندی حوزه فناوری شرکت‌های فعال در زمینه ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته و سخت‌افزارهای برق و الکترونیک، لیزر فوتونیک استقبال بیشتری داشتند.

بر اساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی، وی در زمینه میزان نفوذ شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف صنعتی نیز گفت: بهره‌برداران و ذینفعان اصلی ضمانت‌نامه‌های صادر شده صنایع نفت، گاز و انرژی بوده‌ است که شامل شرکت‌های مربوط به وزارت نیرو، پتروشیمی‌، نفت و گاز است. بیشترین ضمانت‌نامه صادر شده نیز مربوط به قراردادهای شرکت‌های دانش‌بنیان با شرکت‌های انتقال گاز ایران، فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مجتمع‌های گاز پارس جنوبی است.

 

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا