اخبارنفت و پتروشیمی

افتتاح پتروشیمی هگمتانه در هفته دولت امسال

به گزارش صنعت کار، حمیدرضا متین اضافه کرد: شیوع کروناویروس باعث شد دستگاه‌های خارجی پتروشیمی هگمتانه با تأخیر وارد کشور شوند اما کارهای این پروژه آغاز شده و امیدواریم در هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه PVC گرید پزشکی در قوطی‌های دارو، شیلنگ‌های آنژیوکت و … کاربرد دارد، تصریح کرد: پتروشیمی هگمتانه ظرفیت تولید ۷۰ هزار تن PVC گرید پزشکی را داشته و با ۷۱۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان همدان راه‌اندازی خواهد شد.

متین با تأکید بر اینکه امیدواریم این بار مسئله حل شود، اضافه کرد: پتروشیمی توجیه اقتصادی و حاشیه سود بالایی دارد و از طرفی صنایع پایین دستی آن خیلی خوب رشد می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اشتغالزایی مستقیم ۲۳۵ نفر در پتروشیمی، ادامه داد: پتروشیمی هگمتانه ۳.۲ برابر اشتغالزایی مستقیمی که به دنبال دارد، اشتغالزایی غیرمستقیم خواهد داشت.

وی افزود: تولید PVC گرید پزشکی در کشور نقش بسیار زیادی در جلوگیری از خروج ارز خواهد داشت که در حال حاضر فقط پتروشیمی جم در جنوب کشور تولیدکننده این محصول بوده و ۸ درصد از نیاز کشور را تأمین می‌کند و پتروشیمی هگمتانه دومین تولیدکننده بزرگ این محصول در کشور خواهد بود که ۲۲ درصد از نیاز کشور را تولید خواهد کرد.

متین درباره آخرین وضعیت پتروشیمی ابن سینا نیز یادآور شد: پتروشیمی ابن سینا در مرحله انتخاب پیمانکار بوده و زمین دیوارکشی شده و آماده است همچنین تخصیص های زیادی در زمینه زیرساخت ها داده شده که تأثیر زیادی در پیشرفت این پروژه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پتروشیمی ابن سینا در زمینه تولید اتیلن اکساید فعالیت خواهد داشت، اظهار کرد: ۴۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این پتروشیمی صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: ۱۰۰ هکتار از منطقه ویژه اقتصادی به پتروشیمی داده شده و ۱۵۰ هکتار دیگر آماده واگذاری است که تعداد زیادی صنایع می‌تواند در این منطقه مستقر شوند.

وی همچنین در مورد آخرین وضعیت پروژه‌های شرکت شستا در همدان، خاطرنشان کرد: پروژه صنعتی تولید اکسید منیزیوم در شهرستان نهاوند از پروژه‌های شرکت شستا در استان همدان بوده که برای نخستین بار سالانه ۳۰ هزار تن اکسید منیزیوم از دولومیت تولید خواهد شد و هنوز در مرحله انتخاب پیمانکار است.

متین درباره پروژه سیلیکون متال ملایر نیز افزود: این طرح به علت کناره گیری سرمایه‌گذاران اجرایی نشد که البته سرمایه‌گذار دیگری برای این طرح وجود دارد که در حال بررسی رفتار این سرمایه‌گذار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سیلیکون متال در بحث تولید سیلیس آهنی فعالیت خواهد داشت که برای نخستین بار این طرح در استان همدان مطرح شده است.

وی با اشاره به طرح بزرگ توسعه فروسیلیس آذرخش، ادامه داد: این طرح ظرفیت تولید ۲۰ هزار تنی داشته که در حال حاضر ۱۲ هزار تن تولید دارد و در بهمن امسال افتتاح رسمی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان به طرح توسعه شرکت شیشه همدان نیز اشاره کرد و گفت: طرح توسعه شرکت شیشه همدان در ساخت بطری جار با تکنولوژی جدید ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته است.

متین از افتتاح کارخانه تولید کنسانتره آهن در شهرستان اسدآباد خبر داد و یادآور شد: طرح تولید کنسانتره آهن شرکت کیهان صنعت اسدآباد تا شهریور امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، این طرح با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان، ۶۰۰ هزار تن ظرفیت خواهد داشت.

وی درباره طرح تولید کاغذ از سنگ نیز گفت: این طرح ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته و ظرفیت تولید ۱۲ هزار تن کاغذ از سنگ را داراست که البته زمان زیادی نیاز دارد و پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۰ آماه بهره‌برداری شود.

متین با بیان اینکه سه واحد تولید کاغذ در کشور وجود دارد، تصریح کرد: شرکت توکا گیلان، چوب و کاغذ مازندران و هفت تپه اهواز تولید کاغذهای تحریری را دارند و بیش از ۸۵ درصد کاغذ کشور وارداتی است.

وی با اشاره به اینکه تولید کاغذ از چوب سرمایه‌گذاری سنگینی نیاز دارد، ادامه داد: طرح مهان کاغذ تویسرکان نیز در حال نصب ماشین آلات است و تولید کاغذ پشت طوسی که در جعبه‌های شیرینی کاربرد دارد، تولید می‌کند و پیش‌بینی می‌شود بهمن ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا