اخبارصنعت و معدن

تولید حفاظ های بتنی مفصل دار در شرکت تارابگین ذوب آهن اصفهان

به گزارش صنعت کار، وی در این خصوص گفت: قطعات حفاظ بتنی راه که در برخی منابع از آنها به نام قطعات نیوجرسی یاد شده است، یکی از اجزا پرمصرف در احداث و ایمن سازی جاده ها و راه ها می باشد که هر ساله، هزینه های زیادی صرف احداث و نوسازی و نگهداری این قطعات در کشور می شود. لذا ارتقا کیفیت آنها می تواند باعث صرفه جویی زیادی در این هزینه ها گردد.

مدیرعامل شرکت تارابگین افزود : افزایش دوام این قطعات در شرایط مختلف اقلیمی کشور، می تواند عمر مفید آنها را افزایش داده و نیاز به ترمیم و جایگزینی آنها را در دوره بهره برداری کاهش دهد. بر این اساس با همکاریو حمایت سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی از جمله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، همچنین برخی از تولیدکنندگان این قطعات بتنی و از آنجا که میلگرد و مفصل از اصلی ترین مواد اولیه این محصول در ذوب آهن اصفهان تولید و سیمان نیز قابل تهاتر با سرباره می باشد ، تولید این محصول در دستور کار شرکت قرار گرفت .

بختیاری ضمن قدردانی از مسئولین ذوب آهن و پویش ساخت که در شکل گیری این محصول نقش مهمی داشتند، گفت: با عنایت به گستره بازار این محصول پیش بینی های لازم در خصوص به کارگیری امکانات کارگاههای منطقه پایگاه صنعتی و بومی سازی این محصول و سایر محصولات مورد نیاز وزارت راه، مسکن و شهرسازی در سطح استان اصفهان شده است.

نورا… نصیری مدیر پروژه های توسعه شرکت تارابگین نیز در این خصوص گفت: از فروردین ماه سال جاری با انجام مهندسی معکوس از مشخصات حفاظ های بتنی راه و راهنمای کنترل کیفیت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تولید اولیه قالب های مورد نیاز انجام و نمونه های اولیه این محصول با کیفیت قابل قبول در این شرکت تولید گردید

وی افزود : پس از تایید دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات، راه و مسکن و شهرسازی استان اصفهان در نیمه اول فروردین ماه و بازدید از کارگاه های قالب سازی، ماشین کاری، ریخته گری، آزمایشگاه بتن، کارگاه تولید محصولات بتنیدپوی مصالح ذوب آهن، فرایند اخذ گواهینامه فنی و متناسب با آن مذاکرات قراردادی با جدیت دنبال شد که منتج به شروع تولید انبوه این محصول در تاریخ ششم خرداد 99 گردید. در نمونه های اولیه تولید شده مطابق با دستورالعمل مربوطه بخشی از سرباره کنورتور ذوب آهن به عنوان شن وماسه سبز در طرح اختلاط بتن مورد استفاده قرار گرفت که در مراحل بعدی و بر اساس نتایج آزمایش افزایش مصرف سرباره در نظر می باشند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا