اخباربرگزیدهصنعت و معدن

پایش پوسته زمین ایران با نصب ۱۳۰ ایستگاه ژئودینامیک

به گزارش صنعت کار،‌عبدالرضا سعادت امروز در “رویداد ایده شوی دات راینکس؛ ارائه ایده در حوزه ناوبری و موقعیت‌یابی” که به صورت آنلاین برگزار شد، افزود: بر اساس ماده ۱۱ احکام دائمی کشور کلیه فعالیت‌های مرتبط با نقشه‌برداری بر عهده سازمان نقشه‌برداری کشور است، ولی پس از زلزله بم و لزوم ایجاد شبکه پایش، در کل کشور اقدام به راه‌اندازی ایستگاه‌های ژئودینامیک کردیم.

وی شبکه‌های ژئودینامیک را سیستم‌هایی برای پایش پوسته زمین و حرکات تکنونیکی آن دانست و اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۰ ایستگاه شبکه ژئودینامیک در کشور راه‌اندازی شده است.

سعادت با اشاره به توسعه سیستم‌های موقعیت‌یابی در کشور، یادآور شد: در حال حاضر نهادهای مختلفی چون شهرداری، املاک سیستم‌های موقعیت‌یابی خود را راه‌اندازی کرده‌اند، ولی چارچوب داده‌های آن از سوی این سازمان تامین می‌شود.

مدیر کل ژئودزی و نقشه‌برداری زمینی سازمان نقشه‌برداری کشور، خاطر نشان کرد: در حال حاضر یکی از چالش‌های کشور در زمینه سیستم‌های موقعیت‌یابی انجام کارهای جزیره‌ای و جداگانه است.

وی با تاکید بر ضرورت یکپارچه‌سازی فعالیت‌ها در این حوزه به نمونه‌ای از کارهای جزیره‌ای در کشور اشاره کرد و یادآور شد: ایستگاه سازمان نقشه‌برداری یا سازمان ثبت به فاصله ۵۰۰ متر احداث شدند که با تعاملات بیشتر می‌توانستیم پوشش بهتری داشته باشیم.

سعادت، حضور بخش خصوصی در توسعه سیستم‌های ناوبری را از ضروریات دانست.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا