اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

کمک سیستم های هوشمند به شرکت های معدنی در پساکرونا

به گزارش صنعت کار، آکسورا، یک مرکز نوآوری برای راه حل های دیجیتالی و یک مرکز منابع آنلاین استخراج معدن را برای کمک به شرکت های معدنی پس از بیماری همه گیر کرونا راه‌اندازی کرده است.

مرکز منابع استخراج معادن هوشمند، بینش صنعت و دسترسی به راه حل ها و فناوری های دیجیتال را فراهم می کند که شرکت های معدن می توانند برای تسریع در رشد تجاری ، کاهش سرمایه گذاری، جلوگیری از هدر رفت  از راهکارها و فناوری های دیجیتال استفاده کنند.

دکتر نیک مایو ، رئیس ارشد تجاری آکسورا گفت: “خسارت ناشی از ویروس کرونا به شرکت های معدن فرصت بی نظیری برای بهبود راه حل های دیجیتالی ، تسریع نقشه های انتقال دیجیتال آنها و فعال کردن” هوشمند سازی معدن “ارائه می دهد.

شرکت هایی که از این لحظه برای فشار آوردن به معادن خود استفاده می کنند ، شرکت هایی هستند که سریعترین بازیابی و پیشرفت در آینده را به دست می آورند.

“همه گیری کرونا باعث تسریع در تحول دیجیتالی در بخش معدن می شود ، زیرا نیاز به ایمن تر ، پایدارتر و کارآمد تر هرگز بیشتر نبوده است.”

راه حل های دیجیتال استخراج هوشمند آکسورا شامل سه نوع فناوری است: دستگاه های هوشمند؛ دستگاه های متصل هوشمند؛ و IoT ، که می تواند به شرکت های معدنی جهان در پسا کرونا کمک کند.

 

آکسورا همچنیناز فناوری بلاکچین برای میزبانی بیش از 120 راه حل دیجیتالی برای رهبران بخش، مبتدیان ، دانشگاه ها و مشاوره استفاده می کند.

توسعه سیستم های کنترل از راه دور

به گزارش صنعت کار، این در حالی است که بخش معدن ایران نیز با وجود هدف گذاری و برنامه ریزی های چند سال برای رشد اقتصادی در این بخش امروزبا بحران کرونا درگیر است و این اتفاق توانسته بر فعالیت حوزه های مختلف این بخش از جمله معادن زغالسنگ تاثیراتی به همراه داشته باشد.

درنتیجه ایجاد سیستم های کنترل از راه دور در بخش معدن ایران می تواند بر توسعه این بخش تاثیر مثبتی داشته باشد، فرصتی که ویروس کرونا در اختیار این بخش قرار داده است.

از سویی دیگر استفاده از سیستم های کنترل از راه دور می تواند بر کاهش خطاهای انسانی و جلوگیری از بروز برخی حوادث تاثیر گذاشته و هزینه های تولید را کاهش دهد. اما متاسفانه تا به امروز استفاده از سیستم های کنترل از راه دور در بخش معدن ایران با وجود در اختیار داشتن ذخایر بسیار آن طور که باید توسعه پیدا نکرده است. حال شاید بحران کرونا توسعه این سیستم را بیش از گذشته در اولویت برنامه کاری مدیران معدنی کشور قرار دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا