اخبارصنعت و معدن

افزایش سطح کیفی محصولات و رضایت‌مندی مشتریان فولاد مبارکه

به گزارش صنعت کار، مسعود مهدیه نجفآبادی در این خصوص افزود: در خط تولید نورد گرم با دستگاه بازرسی اتوماتیک سطح (پارسیتک) صددرصد سطح محصولات بازرسی میشود تا عیوب سطح شناسایی و از تولید محصول معیوب جلوگیری گردد. اجزای این دستگاه شامل دوربینها (12 دوربین با حداکثر رزولوشن 756 تا 485 پیکسل و سرعت تصویربرداری 30 تا 360 فریم در ثانیه) پروژکتورها، سیستم بازرسی سطح، ترمینالها، سرور دادههای کیفیت سطح، شبکه، نرمافزار پردازشگر (تشخیص عیب و کلاسبندی عیب)، و سیستم مانیتورینگ است.
وی با بیان اینکه این دستگاه در انتهای قسمت خنککاری ورق و قبل از کلافپیچها در خط نورد گرم نصب شده است، گفت: ازآنجاکه ممکن است در قسمت کویلر و یا در خطوط پاییندستی یعنی در خطوط واحد تکمیل نورد گرم نیز محصولات دچار عیب سطحی (ازجمله عیوب سطحی مکانیکی مانند خراش) گردند، بازرسی سطحی در مراحل بعدی مانند خط برش بسیار حائز اهمیت است.
رئیس کنترل کیفی ناحیۀ نورد گرم با تأکید بر اینکه پیش از بهرهبرداری از این میز، بازرسی سطح زیر ورق در خط برش سبک شمارۀ 2 تکمیل نورد گرم بهعنوان یک خط پاییندستی امکانپذیر نبود اظهار داشت: این امربهدلیل عدم پاسخگویی به درخواست مشتریان حساس به عیوب سطح، بعضا باعث نارضایتی آنان به جهت وجود خراش و عیوب سطح زیر ورق میگردید.
وی درپایان از مساعدت صمیمانۀ همکاران تعمیرات و تولید واحد تکمیل نورد گرم که در ساخت و نصب این میز مشارکت کردند، تشکر و قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا