اخباربانک و بیمهبرگزیده

آخرین وضعیت قیمت جهانی طلا/شورش های خیابانی در آمریکا قیمت طلا را افزایش داد

به گزارش صنعت کار،‌ در حالی که گزارش ها از اعتراضات گسترده در شهرهای مختلف آمریکا موجب نگرانی مضاعف سرمایه گذارانی شده که از چند روز قبل نگران تنش ها بین آمریکا و چین بودند، قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با 0.44 درصد رشد به 1737 دلار و 96 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی برای تحویل در ماه اوت امروز با 0.02 درصد افت به 1751 دلار و 40 سنت رسید.

معترضان در شهرهای مختلف آمریکا در اعتراض به کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاه پوست این کشور به دست پلیس به خیابان ها آمده اند. معترضان علاوه بر درگیری خشونت بار با پلیس، مقررات فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند و این مسئله نگرانی ها از شدت گرفتن مجدد شیوع کرونا را در آمریکا افزایش داده است. تاکنون بیش از 101 هزار نفر در آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند. اعتراضات روزهای گذشته در ایالت های آمریکا نیز دست کم 5 کشته بر جای گذاشته است.

عقب نشینی سرمایه گذاران از بازارهای پرریسک پس از آن آغاز شده که رسانه های دولتی چین و دولت هنگ کنگ از وعده ترامپ مبنی بر لغو امتیازات تجاری در قبال هنگ کنگ انتقاد کرده اند.

فعالیت های کارخانه ای در آمریکا در ماه می رشد کمتری داشت اما فعالیت های خدماتی و ساخت و ساز در این کشور رشد بهتری را تجربه کرد که نشان دهنده ترمیم نامتوازن اقتصاد چین پس از اتمام دوره قرنطینه است.

عامل دیگری که موجب کاهش اشتهای ریسک پذیری شده اظهارات روز جمعه جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا بوده که گفته افزایش احتمالی شیوع کرونا در آمریکا می تواند روند ترمیم اقتصاد این کشور را از مسیر خود خارج نماید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا