اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

اختصاص 121 تومان سود به سهامداران صبانور

به گزارش صنعت کار، محمد کلانتری مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در ابتدای این مجمع اظهار کرد: شرکت صبانور در سال ۷۶ و با سرمایه اولیه 500 میلیون ریالی تاسیس شد و در حال حاضر این شرکت در زمینه تولید سنگ آهن، کنسانتره و گندله جز ۱۰ شرکت برتر بورس است.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ سرمایه شرکت ۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

کلانتری در ادامه با اشاره به وضعیت قیمت جهانی سنگ آهن، تصریح کرد: پیش بینی می شود قیمت سنگ آهن در سال آینده به ثبات رسیده و بین 85 تا 100 دلار باشد.

در بازار داخل نیز قیمت سنگ آهن برمبنای شمش خوزستان تعیین می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور اظهار کرد: این شرکت در سه معدن خود (باباعلی همدان، گلالی کردستان، شهرک کردستان) بالغ بر حدود 80 میلیون تن ذخیره قطعی سنگ آهن  و حدود 70میلیون تن ذخیره احتمالی داشته که در مجموع دارای حدود 150 میلیون تن ذخیره معدنی سنگ آهن است.

کلانتری افزود:  در سال ۹۸ تولید سنگ آهن نسبت به مدت مشابه سال 97 با رشد 16 درصدی همراه شده است همچنین در تولید کنسانتره رشد 4 درصدی و در گندله رشد 45 درصدی را در سال 98 شاهد بودیم.

به گفته وی، فروش شرکت در سال گذشته نیز رشد 87 درصدی را ثبت کرده است. به طور کلی در مقدار محصولات ۳۵ درصد در مقدار فروش ۱۰۰ درصد رشد داشته ایم.

کلانتری اضافه کرد: افزایش سود خالص نسبت به سال گذشته برابر با ۲۴۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت صبانور در ادامه با اشاره به مشکلات این شرکت بیان کرد: کمبود آب، مشکلات نقدینگی،  معارضین محلی، مشکلات مربوط به سد باطله و مشکلات مالیاتی از جمله چالش هایی است که با آن مواجه هستیم.

کلانتری با بیان اهم اقدامات انجام شده صبانور در سال ۱۳۹۸ اظهار کرد: اجرای پروژه گندله سازی یک میلیون تنی کردستان شامل به روزآوری قرارداد با شرکت چینی جهت تامین ماشین آلات و تجهیزات، به ظرفیت رساندن کارخانه گندله همدان، مشارکت با گروه صنعتی زرین و تاسیس شرکت توسعه معادن زرین صبا جهت ادامه اکتشافات انجام عملیات استخراج و احداث کارخانه فرآوری و تولید شمش سرب وروی در استان کرمان، به ظرفیت رساندن واحد فلوتاسیون کنسانتره همدان، انجام اقدامات لازم در خصوص حل مشکلات بیمه ای و مالیاتی شرکت، تخلیه و بهسازی استخرهای باطله در مجتمع شهرک کردستان، انجام اقدامات لازم در خصوص توسعه فضای سبز کارخانجات و معادن جهت افزایش پروانه های بهره برداری و انجام مسئولیت های اجتماعی و مشارکت فعال در توسعه زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی از مهمترین برنامه های شرکت در سال گذشته بوده است.

مدیرعامل صبانور در مجمع عادی سالیانه شرکت تشریح کرد؛ اهم فعالیت های واحد HSEE نیز شامل، دریافت مجوز محیط زیست کارخانه در دست احداث گندله کردستان، تمدید پروانه بهره برداری کارخانه کنسانتره آهن شهرک به ظرفیت ۳۲۵ هزار تن که از سال ۹۳ به دلیل عدم رعایت الزامات زیست محیطی فاقد اعتبار بوده است. همچنین دریافت تخصیص آب کارخانه کنسانتره شهرک به میزان ۳۱۱ هزار مترمکعب در سال، دریافت تخصیص آب کارخانه در دست احداث گندله بیجار،اخذ گواهینامه بین المللی سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست از شرکت SGS، ساخت دستگاه پایش آنلاین محیط زیست و منتخب همایش ایده های ارزش آفرین دانشگاه تهران و یونیدرو نیز از دیگر اقدامات انجام شده است که در حوزه  HSEE انجام شده است.

کلانتری در مجمع عادی سالیانه شرکت نیز با اشاره به برنامه های سال جاری، اظهار کرد: تامین مالی پروژه گندله سازی کردستان، اجرای پروژه اصلاح مدار خردایش در کارخانجات کنسانتره با دستگاه HPGR بمنظور افزایش کمی و کیفی کنسانتره تولیدی، اجرای پروژه فیلتر پرس در مجتمع کردستان بمنظور صرفه جویی و رفع مشکلات کمبود آب، انجام اکتشاف در محدوده های ثبتی فعلی معادن شرکت ، افزایش سود آوری از طریق کاهش هزینه های عملیاتی (شامل هزینه های دستمزد، استهلاک، مواد اولیه و کسب حداکثری ارزش افزوده فروش محصولات، توسعه سبد محصولات تولیدی شرکت و گسترش جغرافیای معادن از جمله سرب، روی، طلا و مس، افزایش ظرفیت پروانه های بهره برداری معادن شرکت، نیل به ظرفیت اسمی کارخانجات و معادن از طریق مهندسی مجدد فرآیند و خرید ماشین آلات معدنی و تجهیز خطوط تولید کارخانجات از مهمترین برنامه های سال جاری است.

 

وی همچنین با اشاره به موضوع آموزش در این شرکت، تصریح کرد: در مجموع ۱۰۳ دوره و سمینار آموزشی توسط واحد آموزش شرکت برگزار شده است که مجموع دوره های برگزار شده شامل ۴۵ درصد دوره تخصصی، ۲۶ درصد دوره مدیریتی، ۱۲ درصد در زمینه HSEE، حدود ۹ درصد در زمینه مدیریت کیفیت و ۸ درصد عمومی هستند.

 

کلانتری در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اکتشافات، اضافه کرد: در پهنه راور کرمان که بیش از یک هزار و 200 کیلومتر مربع است، با هلدینگ زرین و شرکت کیمیای گستران زنجان کنسرسیوم تشکیل دادیم که شرکت‌های بورسی خوشنام و سرشناس هستند. درواقع پهنه راور را برای سهولت اکتشاف، به پنج محدوده 250 کیلومتر مربعی تقسیم کردیم.

وی افزود: ارزش دارایی‌های شرکت برای پهنه راور جهت اکتشاف طبق حکم دادگاه فقط برای ذخایر رخنمون‌های سطحی به 17 میلیارد تومان می‌رسد که این میزان می‌تواند با اکتشافات عمقی به ده‌ها برابر افزایش یابد.

در پایان این مجمع  مبلغ 121 تومان به عنوان سود هر سهم به سهامداران این شرکت تعلق و به تصویب رسید.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا