اخبارصنعت و معدن

رشد ۶۰ درصدی سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی

به گزارش صنعت کار،محمد سپهر گفت: میزان سرمایه گذاری در بخش معدن وصنایع معدنی در سال ۹۷ به میزان دو میلیارد دلار بود، اما پارسال با وجود تشدید تحریم ها و بحران کرونا این میزان افزایش یافت.

وی خاطرنشان ساخت: بیشتر طرح های مزبور مورد بهره برداری قرار گرفت، اما افتتاح رسمی تعدادی از آنها نیز به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد.

پیش از این خداداد غریب پور رییس هیات عامل سازمان ایمیدرو گفت، قرار است در سال جهش تولید، ۲.۲ میلیارد دلار طرح در بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح شود.

مدیرروابط عمومی سازمان ایمیدرو افزود: فعالیت در زمینه اکتشاف‌های معدنی هم در سال گذشته با رشد ۲۱۰ درصدی همراه شد و به رقم ۳۱۰ هزار کیلومتر مربع رسید، درحالی که در سال ۹۷ در این بخش ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع به مورد اجرا گذاشته شد.

رشد اشتغال ۳۰ درصدی 

سپهر با بیان اینکه مساله اشتغال همواره از دغدغه‌های مسوولان نظام است، گفت: سال گذشته با وجود موانع تحریم ظالمانه دشمن و مشکلات اجرای طرح‌ها از سوی ایمیدرو و واحدهای تابعه اشتغال مستقیم چهار هزار و ۷۹۰ نفر فراهم شد که در مقایسه با عملکرد سال ۹۷ رشد ۳۰ درصدی داشت.

وی یادآور شد: سال ۹۷ با اجرای طرح‌های پیش بینی شده، امکان اشتغال مستقیم سه هزار و ۶۷۰ نفر فراهم شده بود.

طرح احیای معادن کوچک مقیاس

سپهر پیرامون طرح احیا و فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس که از اردیبهشت ماه سال گذشته به شکل جدی و گسترده دنبال شد، گفت: پارسال در مجموع ۱۴۶ معدن غیرفعال به چرخه فعالیت درآمد و این سیاست امسال نیز به شکل گسترده دنبال خواهد شد و فعال‌سازی ۲۰۰ معدن پیش بینی شده است.

براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت شمار معادن فعال کشور بیش از پنج هزار و ۶۰۰ معدن است که بطور متوسط ۴۰۰ میلیون تن مواد معدنی از آنها استخراج می شود که ۶۰ تا ۶۵ درصد آنها مصالح ساختمانی است.

هدایت توزیع سود به سمت سرمایه‌گذاری 

سخنگوی سازمان ایمیدرو ضمن یادآوری سیاست اصولی این سازمان برای شرکت‌های تابعه، مبنی بر هدایت توزیع سود به سمت سرمایه گذاری گفت: سال گذشته این سازمان بمنظور توسعه فعالیت در بخش معدن وصنایع معدنی، سیاست هدایت سود شرکت‌های بزرگ را برای فعالیت توسعه ای دنبال کرد و برای این امر ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اختصاص داد.

وی اضافه کرد: میزان هدایت سود برای سرمایه گذاری توسعه ای در سال ۹۷ بالغ بر هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود و سال گذشته ۵۵ درصد افزایش یافت.

رشد ۱۵۰ درصدی سرمایه صندوق فعالیت‌های معدنی

مدیرروابط عمومی سازمان ایمیدرو افزود: سال گذشته یکی از اقدام‌های انجام شده بمنظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت بخش خصوصی در معادن، افزایش ۱۵۰ درصدی میزان سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی بود.

وی یادآور شد: میزان سرمایه صندوق مزبور در سال ۹۷ برابر با ۱۴۰ میلیارد تومان بود، اما سال گذشته با رشدی مناسب به ۳۵۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش ایرنا،  بودجه ایمیدرو در ابتدای سال گذشته، ۷۵۰ میلیارد تومان بود که این رقم را تا پایان سال گذشته، به ۱۸۰۰ میلیارد تومان (بیش از ۲ برابر) افزایش یافت.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا