اخباربانک و بیمه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد:

به گزارش صنعت کار، سیدمسعود عظیمی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد، از تشکیل هیئت خبرگان بانکی استان یزد خبر داد و خواستار شد: این هیئت به عملکرد بانک‌ها در رابطه با ارائه تسهیلات و رفع موانع تولید واحدهای صنعتی استان کمک و نظارت کند.‌

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار افزود: ریاست این هیئت برعهده این معاونت و دبیری آن به مسئولیت رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان است و این افراد مورد تأیید رئیس کل بانک مرکزی هستند.

عظیمی ادامه داد: بخش زیادی از مشکلات واحدهای تولیدی استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مربوط به تأمین منابع مالی و تسهیلات بانکی است که نیازمند همکاری و تعامل بانک‌های عامل است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مصوبه‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از سوی بانک‌ها اجرا نمی‌شود و هیئت خبرگان بانکی در این رابطه بسیار کارگشاست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اظهار کرد: این هیئت باید دلایل و مستندات بانک‌ها برای جلوگیری از پرداخت تسهیلات مورد نظر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را بررسی کرده و درباره آن اظهار نظر کارشناسی کند.

عظیمی اظهار امیدواری کرد: با تشکیل هیئت خبرگان بانکی استان شاهد رونق تولید در صنایع یزد باشیم و واحدهای تولیدی مشکل دار، مجدداً به چرخه تولید باز گردند.

در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، بانک‌های عامل موظف به اعطا ۸۳ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۸ واحد صنعتی استان شدند که ۴۵ درصد این تسهیلات سرمایه ثابت و ۵۵ درصد دیگر سرمایه در گردش را شامل می‌شود.

 

منبع: مهر

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا