اخبارنفت و پتروشیمی

صادرات یک میلیون و ۷۹۲ هزار تن فرآورده نفتی از بندر شهید رجایی

به گزارش صنعت کار، اله مراد عفیفی پور روز گرشته(۱۳ خردادماه) در بازدید از بندرشهید رجایی، افزود: در دو ماهه امسال، حجم عملیات جابجایی کالا‌های نفتی و غیر نفتی به ۸ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۹۲۰ تن رسیده است.
وی با بیان اینکه تخلیه و بارگیری کالا‌های غیر نفتی نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: ۵۴۷ هزار و ۴۲۹ تن کالای غیرنفتی از این بندر به دیگر بنادر ترانشیپ (حمل کالا از کشتی‌های بزرگ به کشتی‌های کوچک) شد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۹۷۶ تن کالای غیرنفتی در دو ماه اخیر کاپوتاژ (ثبت سفارش) شده است، اضافه کرد: در این مدت ۱ میلیون و ۷۹۲ هزار تن فرآورده نفتی به خارج از کشور صادر شد، که ۳۲ درصدافرایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: در در دوماهه امسال ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۹۴۸ تن، کاپوتاژ و ۱۳ هزار و ۳۴۷تن فرآورده نفتی، ترانزیت شد که رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.
وی بیان کرد: از ابتدای سال ۹۹ تا آغاز خرداد ماه جاری، ۵۸۳ فروند شناور به بزرگترین بندر تجاری کشور وارد شد است.
عفیفی پور اضافه کرد: از مجموع کل شناور‌های ورودی به این بندر، ۴۶۸ فروند مربوط به کشتی‌های دارای تناژ بالای هزار تن و ۱۱۵ فروند مربوط به شناور‌های زیر هزار تن بوده است.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا