اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

تفاهم جدید هند و استرالیا بر سر عناصر نادر خاکی

به گزارش صنعت کار، استرالیا تفاهم نامه ای را برای تأمین عناصر نادر خاکی مورد نیاز برای اقتصاد انرژی با هند امضا کرده است.

آخرین تفاهم نامه  پس از اجلاس بین نخست وزیر هند و همتای استرالیایی اش انجام می شود.

وزیر منابع استرالیا گفت: “بخش من با وزارت معادن برای توسعه تفاهم نامه همکاری نزدیك داشته است ، كه در زمینه راه های افزایش تجارت ، سرمایه گذاری و تحقیق و توسعه در مواد معدنی مهم بین دو كشور متمرکز شده است.

” تفاهم نامه مناطقی خاص را مشخص می کند که استرالیا و هند در کنار هم برای برآورده کردن مطالبات اولیه اقتصاد آینده ، به ویژه افزایش تقاضای جهانی برای مواد معدنی بحرانی همکاری می کنند.

“هند فرصت های فزاینده ای را برای مواد معدنی مهم استرالیا فراهم می کند ، به ویژه این کشور به دنبال ساخت بخش تولید ، دفاع و قابلیت های فضایی خود است.”

استرالیا تاکنون به عنوان یکی از تأمین کنندگان برتر کبالت به هند خدمت کرده است. این کشور در تولید جهانی این مواد معدنی در جایگاه سوم قرار دارد.

علاوه بر این ، این کشور دارای ذخایر بسیاری از مواد معدنی مهم دیگر مانند آنتیموان ، لیتیوم ، عناصر کمیاب خاکی و تانتالوم است که در تامین نیاز هند نقش مهمی ایفا می کند. این در حالی است که تحرک برقی هند تا سال 2030 نیز شاهد افزایش تقاضا برای این مواد معدنی خواهد بود.

در نوامبر سال گذشته ، دولت استرالیا اقدامات مالی جدیدی را برای عناصر نادر و بخش معدنی مهم آن اعلام کرد.

در ماه ژانویه ، ایالات متحده و کانادا برنامه اقدام مشترک کانادا و آمریکا را در مورد همکاری مهم مواد معدنی مانند مواد معدنی اورانیوم و عناصر خاکی کمیاب نیز نهایی کردند.

 

انتهای پیام/

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا