اخباربرترصنعت و معدن

از افزایش قیمت طلا در هفته جاری خبری نیست

به گزارش صنعت کار، پس از ریزش قیمت سنگینی که طلا در معاملات روز جمعه پس از انتشار آمار اشتغال آمریکا داشت، اکثر کارشناسان وال استریت نسبت به روند افزایشی این فلز ارزشمند نظر منفی پیدا کردند. این دسته از معامله‌گران و تحلیلگران به صعود بازارهای سهام به عنوان عامل اصلی کاهش اقبال به خرید طلا اشاره کردند. همچنین عوامل فنی برای افزایش قیمت طلا هم منفی شده اند.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت برای هفته جاری، ۱۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها هشت نفر معادل ۴۷ درصد به کاهش قیمت طلا و یک نفر معادل ۳۵ درصد به افزایش قیمت طلا رای داد و سه نفر معادل ۱۸ درصد نظر خنثی داشت.

در این بین، ۱۳۶۷ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، ۸۴۲ نفر معادل ۶۲ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۸۲ نفر معادل ۲۱ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند و ۲۴۳ نفر معادل ۱۸ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته اکثر کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند. بهای معاملات آتی هر اونس طلا در بازار نیویورک روز جمعه با ۴۴ دلار و ۴۰ سنت معادل ۲.۶ درصد کاهش، در ۱۶۸۳ دلار بسته شد و برای کل هفته حدود چهار درصد کاهش نشان داد.

عامل اصلی سقوط چشمگیر قیمتها در معاملات روز گذشته افزایش آمار اشتغال غیرکشاورزی آمریکا در ماه مه به میزان ۲.۵ میلیون شغل بود. اقتصاددانان کاهش چشمگیر آمار اشتغال را پیش بینی کرده بودند اما آمار جدید نشان داد که آمریکاییها پس از قرنطینه وضع شده برای مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹، به سرکار برمی گردند.

کالین سیژیسنکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA با اشاره به سقوط سهام طلا در هفته گذشته، احتمال کاهش بیشتر قیمت این فلز ارزشمند را پیش بینی کرد.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت “لاسال فیوچرز” اظهار کرد: با وخیم شدن دورنمای نمودار فنی، احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا در هفته جاری وجود دارد. طلا به پایین میانگین قیمت ۵۰ روزه نزول کرده و قیمت این فلز رکوردهای روزانه پایینتری داشته است.

جیم ویکاف، تحلیلگر تکنیکال ارشد کیتکو پیش بینی کرد قیمت طلا در پی بهبود چشمگیر ریسک پذیری در هفته گذشته، ثبات می ماند یا رو به پایین خواهد رفت. روند بهبود بی وقفه بازارهای سهام ادامه دارد و شاخص داوجونز روز جمعه به بیش از ۱۰۰۰ واحد صعود کرد.

آدام بوتون، مدیرکل “فارکس لایو” هم کاهش بیشتر قیمت طلا را پیش بینی کرد و گفت: ریسک بزرگ برای معاملات طلا در هفته جاری این است که بانک مرکزی آمریکا اعلام کند وضعیت اقتصادی به آن بدی که تصور می رفت، نیست و به کاهش تدابیر محرک مالی اشاره کند. این موضوع بازده اوراق خزانه را بالا خواهد برد و به تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی امن لطمه می زند.

ریچارد بیکر، دبیر نشریه اورکا ماینر ریپورت پیش بینی کرد که قیمت طلا می تواند به حدود ۱۶۶۵ دلار نزول کند.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت “بلو لاین فیوچرز” در میان کسانی بود که انتظار دارند قیمت طلا به رغم انتشار گزارش اشتغال مطلوب در آمریکا، بهبود پیدا کند.

باب هابرکورن، کارگزار کالا در شرکت “آر جی او فیوچرز” به کیتکونیوز گفت: انتظار دارد قیمت طلا نزول چشمگیری پیدا کند و سپس روند صعودی پیدا کند.

کوین گریدی، رئیس شرکت “فونیکس فیوچرز” درباره روند قیمت طلا در هفته جاری نظر خنثی داشت و به کیتکونیوز گفت: اگرچه قیمت طلا تحت تاثیر آمار اشتغال مطلوب آمریکا ریزش کرد اما همچنان بر این باورم که طلا در فضای سیاست پولی فعلی ثابت مانده و احتمالا صعودی خواهد بود.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا