صنعت و معدنویژه ها

محدودیت ارزی فعالان صنعت کفش برداشته شد

به گزارش صنعت کار، رسول شجری درباره تاثیر تغییرات نرخ ارز بر روی صنعت کفش اظهار کرد: افزایش قیمت ارز به تنهایی موجب افزایش ۲۰ درصدی هزینه‌ها شده اما، به دلیل اینکه در ابتدای سال مالی قرار داشتیم و کوچکترین حرکتی در این زمان موجب افزایش تنش می‌شود تغییرات نرخ ارز هزینه‌ها را بیشتر مضاعف کرده است.

رئیس اتحادیه کفش دست دوز افزود: اگر دولت تصمیمی برای نرخ ارز داشت بهتر آن را قبل از سال جدید اجرا می‌کرد تا به بازار تنش وارد نشود.

وی درباره مشکلات برخی واحد‌های تولیدی برای تامین مواد اولیه گفت: به دلیل اینکه واحد‌های تولید در اواخر سال تولیدات خود را به فروش می‌رسانند در ماه‌های فروردین و اردیبهشت به دلیل شروع مجدد کار توسط تولیدی‌ها مقداری تقاضا برای جنس از سوی واحد‌های تولید افزایش می‌یابد و حتی بدون وجود تنش خاصی این کمبود به دلیل وجود تقاضا وجود دارد.

شجری ادامه داد: اما، امسال که مصادف با تغییرات نرخ ارز شد واحد‌های تولیدکننده و یا واردکنندگان مواد اولیه برای اینکه در تهیه ارز و مواد اولیه با مشکل مواجه شدند و برای اینکه سرمایه هایشان از دست نرود در عرضه محدود‌تر عمل کردند که کمی تنش در بازار بیشتر شد.

رئیس اتحادیه کفش دست دوز با بیان اینکه با اقداماتی که توسط وزارت صنعت و اتاق اصناف صورت گرفت در حال حاضر هیچگونه محدودیتی ارزی برای واردات مواد اولیه نداریم، گفت: مقرر شده به واردکنندگان مواد اولیه صنعت کفش ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت شود و با از بین رفتن این محدودیت آرامش به بازار بر می‌گردد.

منبع: میزان
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا