بانک و بیمهراه و ساختمانصنعت و معدننفت و پتروشیمی

در راستای صحبت های ترامپ، قراردادهای قبلی ایران لغو نمی‌شود

به گزارش صنعت کار، در شرایطی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شب گذشته اعلام کرد که از برجام خارج می‌شود و روحانی نیز به وزیر امور خارجه‌اش دستور داد تا چند هفته آینده با مذاکرات با طرفین باقی مانده در برجام تکلیف ایران را برای باقی ماندن یا نماندن در راستای منافع ملی کشور روشن کند، علاء میرمحمدصادقی – نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران – معتقد است همان بهتر که ترامپ و آمریکا از برجام خارج شدند چرا که طی ماه گذشته همواره با تهدید و بلاتکلیف گذاشتن ایران و دیگر کشورها همه را در حالت تعلیق و نگرانی گذاشته بودند، اما اینکه بالاخره آمریکایی‌ها چهره واقعی خودشان را نشان دادند و از برجام خارج شدند، حداقل تکلیف همه را روشن کرده‌اند و دیگر حالت تعلیقی وجود ندارد. حالا همه چیز بستگی به اروپایی‌ها دارد و اگر در برجام بمانند، چندان زیانی نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه می‌توان برجام را با اروپایی‌ها در صورت تامین منافع ملی ادامه داد، افزود: نه تنها قراردادهای بین‌المللی و خارجی ما که ارتباطی با آمریکا ندارد، لغو نمی‌شود بلکه همه ما امیدواریم که قراردادهای جدیدی که در دستور کار و در حال امضا بود، به امضا برسد. قراردادهای بلندمدتی که می‌تواند در ادامه روابط بین‌المللی و تنگاتنگ ایران با کشورهای مختلف از جمله اتحادیه اروپا اثرگذار باشد.

میرمحمد صادقی تاکید کرد: باید یاد بگیریم که روی پای خود بایستیم و همان طور که مقام معظم رهبری امسال را سال حمایت از کالای داخلی اعلام کردند، با اتحاد و انسجام بیشتر این شعار را در عمل محقق کنیم و اگر این اتفاق بیفتد، باید بدانیم بسیاری از مشکلات حل می‌ شود؛ چرا که خارجی‌ها از گذشته تاکنون هیچ گاه با ما سر مهر و محبت نداشتند و هر گاه منافعشان در خطر افتاده است، ما را رها کرده‌اند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام هیچ تاثیری نمی‌تواند روی ایران بگذارد چرا که باید در شرایط کنونی همه همدل و یکدل باشیم تا بتوانیم از شرایط به وجود آمده سربلند و موفق خارج شویم.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا