اخبارصنعت و معدنگوناگون

خروج 6 هزار گوشي تلفن همراه قاچاق از شبکه مخابرات

به گزارش صنعت کار، مهدي محبي با اشاره به اينکه اين رقم هرروز افرايش خواهد يافت، افزود: 700 عدد از اين تعداد گوشي تا کنون از کشور خارج شده که به احتمال زياد صاحبان آن ميهمان بوده است.

وي با بيان اينکه تلفن هاي از دسترس خارج شده دوباره به شبکه متصل نخواهد شد گفت: اگر شخصي يک عدد گوشي تلفن همراه خود را بدون اطلاع به گمرک، وارد کشور کرده باشد با مراجعه به فرودگاه ورودي و ارائه پاسورت و پرداخت عوارض گمرکي مجوز اتصال گوشي را به شبکه مخابرات دريافت مي کند.

محبي در خصوص گوشي هايي که با تعداد زياد به کشور وارده شده است افزود: وارد کننده اين گوشي ها بايد همه اين دستگاه ها را از کشور خارج کرده و مجدد از مبادي رسمي وارد کند که پس از پرداخت عوارض گمرکي اين گوشي ها نيز وارد شبکه مخابرات خواهد شد.

رئيس اتحاديه دستگاه هاي مخابراتي و گوشي تلفن همراه با اشاره به اينکه همه گوشي هاي خريداري شده از تاريخ 96/09/14 تحت طرح ريجستري قرار دارند، ادامه داد: اگر اين گوشي ها قاچاق باشد پس از يک ماه از سرويس دهي خارج خواهد شد.

وي بابيان اينکه صاحبان واحدهاي صنفي عرضه کننده گوشي هايي که از شبکه خارج شده اند موظف به بازپس گيري دستگاه و پرداخت هزينه ويا ارائه يک دستگاه مشابه به مشتري هستند گفت: مصرف کنندگان درصورت ممانعت فروشندگان براي بازپس گيري تلفن همراه مي توانند به سازمان صنعت، معدن و تجارت و يا اتحاديه مراجعه کرده و شکايت خود را مطرح کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا