صنعت و معدنویژه ها

پوشاک و کفش می تواند ۱.۳ میلیون ایرانی را شاغل کند

به گزارش صنعت کار، صادق­ نجفی امروز در نشست با معاونان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ­با اشاره به مطالعه ای که در خصوص صنعت پوشاک در کشور به تازگی انجام شده است گفت: در ترکیه سرانه صادرات پوشاک 140 دلار ، در چین 80 دلار و در ایران 89 سنت است و این صنعت ظرفیت زیادی برای گسترش و ایجاد اشتغال دارد.

وی افزود: 92 درصد سهم صنایع کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند که شامل 966 شهرک صنعتی از جمله 800 شهرک فعال و 366 ناحیه صنعتی است که 50% صنایع کشور در آنها هستند.

نجفی­ با بیان اینکه در سالهای گذشته کشورهای اروپایی همه توجه خود را معطوف صنایع بزرگ کردند و به مشکل برخوردند گفت:­ راه نجات و توسعه ای کشور توجه به صنایع کوچک و گسترده کردن آنها در کشور است.

وی افزود: علاوه بر مشکلاتی مثل مالیات ارزش افزوده،​ بیمه و بانک ها ما سیستم دقیق فروش نداریم و مالیات ارزش افزوده را از تولید می گیریم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران­ گفت:­ پورتال دقیقی برای ارائه اطلاعات در خصوص زمین پروانه احداث و یا پایان کار برای کارآفرینان نداریم.

وی افزود:​ در صنعت کفش سالانه 180 میلیون جفت کفش تولید می‌کنیم که اگر بتوانیم حدود 45 میلیون جفت کفش صادرات داشته باشیم 500 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

نجفی گفت: ما باید بتوانیم تولیدکنندگان خود را برای بازاریابی و صادرات به بازرگانان متصل کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته سازمان محیط زیست 13 هزار و 500 میلیارد تومان صنایع ما را جریمه کرده است افزود: بهتر بود به این صنایع مهلت داده می شد و یا اینکه با بانک‌ها مذاکره می شد تا از تعطیلی کارخانه ها جلوگیری شود.

نجفی اظهار داشت:​برنامه‌ریزی شده است که 31500 واحد تولیدی کوچک و متوسط را تا سال 1400 بتوانیم به ظرفیت کامل تولید برسانیم.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا