صنعت و معدنویژه ها

پیشنهاد‌های اصناف برای حمایت از کالای ایرانی

به گزارش صنعت کار، علی فاضلی درباره شعار سال اظهار کرد: حمایت از ظرفیت ملی و کالای ایرانی شعار دیروز و امروز نیست و طی ۱۰ سال گذشته این شعار داده می‌شود وقتی از تولید ملی در ۱۰ سال گذشته صحبت کردیم یعنی از کالای ایرانی صحبت کردیم امسال نیز زمانی که مجددا مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند یعنی اینکه اهلیت نداریم برای اجرای فرامین ایشان بنابراین مجددا تکرار کردند.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: با توجه به تحریم‌های یکسویه‌ای که آمریکا علیه کشور اعمال کرده باید یقینا باید به این فکر آفرین گفت و نشان دهنده این است که باید روی پای خود بایستیم.

وی با بیان اینکه یکسری محدودیت و مشکلات در این مسیر داریم، گفت: در نشست‌های گوناگونی که با مسئولان دولتی به ویژه معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت برگزار شد، بیان کردم اگر بخواهیم از ظرفیت‌های خالی و موجود در جهت تحقق این شعار استفاده کنیم یقینا باید نظام بانکی مهربانانه‌تر برخورد کنند.

فاضلی ادامه داد: هزینه سربار تولید بسیار بالا است که باید کم شود، قوانین بازدارنده در امر تولید مانند قانون بیمه و مالیات باید تبدیل به مشوق شود و این موارد در جهت حمایت از تولید اصلاح نشده است و اگر کشور بخواهد به سمت توسعه حرکت کند باید این کار‌ها صورت گیرد.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به پیشنهاداتی که برای حمایت از کالای ایرانی به مسئولان ارائه داد گفت: یکی از پیشنهادات این بود که امسال بنگاه‌های تولیدی و خدمات فنی در راستای حمایت از تولید کالای ایرانی هیچگونه افزایشی در مباحث مالیاتی نداشته باشند.

وی افزود: یکی دیگر از پیشنهاد‌ها این بود که هر بنگاهی که صرفا کالای ایرانی می‌فروشد، مشمول تخفیف مالیاتی شود تا بنگاه احساس کند که دولت به فکر ارتقا بخشیدن آن است و اگر بتوانیم این موضوع را نهادینه کنیم امسال می‌توانیم کیفیت تولید را ارتقا ببخشیم و هم در ایجاد اشتغال گام برداریم و هم مصرف کالای ایرانی را بیش از گذشته ارتقا ببخشیم.

منبع: میزان
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا