نفت و پتروشیمی

نزدیک به صد درصد اقلام مورد نیاز صنعت گاز در ایران تولید می‌شود

 

به گزارش صنعت کار، مهندس حمیدرضا عراقی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب، اظهار داشت: در حال حاضر، در حوزه تأمین تجهیزات بخش پالایشگاهی تا ۷۰ درصد و در بخش گازرسانی بیش از ۹۸ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم.
وی با بیان این که از نظر ما با 5 شاخص، حمایت از ساخت داخل کامل می‌شود، گفت: حمایت از ساخت داخل فقط تولید آن کالا نیست، بلکه حمایت از ساخت آن نیز مطرح است و به همین دلیل است که من همیشه بر این باورم که خوداتکایی مهم‌تر از خودکفایی است.
مهندس عراقی با اشاره به این که اصولاً ما کسی را در بحث خودکفایی حمایت می‌کنیم که کالایی بسازد که در دنیا ساخته شده، اما در ایران برای نخستین بار است که ساخته می‌شود، توضیح داد: این امر بدان معنا است که جنین آن کالا را در ایران متولد می‌کنیم که در عین تازه بودن، کاری پژوهشی محسوب شده و در واقع، دانش فنی آن را بومی‌سازی کرده‌ایم.
معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه، افزود: ما دنبال کارهایی هستیم که استاندارد دارد و استاندارد آن در ایران برای نخستین بار خود را عرضه می‌کند؛ یعنی یک کالای باکیفیت که محصول استاندارد است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به این که زمان‌بندی در پروژه، حرف نخست را می‌زند، بیان داشت: زمان تحویل کالا برای ما بسیار مهم است، یعنی باید زمان تحویل کالا به‌گونه‌ای باشد که وقتی به شرکتی اعتماد می‌کنیم، به ناگاه نبینیم که شرکت خارجی رقیب، همان کالا را زودتر تحویل داده است!
وی با بیان این که خوداتکایی مهم‌ترین اصل در این زمینه است، تأکید کرد: ما باید قدرت انتخاب داشته باشیم و خود تصمیم بگیریم، در این صورت با اطمینان به سازنده داخلی، می‌توانیم بگوییم تنها ساخت قطعه کافی نیست و اکنون باید بتوانید کل تجهیزات را ساخته و نگران آینده نباشید.
مهندس عراقی در پایان اظهار داشت: ما به سازندگان داخلی در زمینه ساخت تجهیزات صنعت گاز اطمینان داریم و هم از این روست که 65 درصد تولیدکننده‌های داخلی و 27 درصد سازنده‌های خارجی را ما در وندورلیست وزارت نفت وارد کرده‌ایم.
منبع:شرکت ملی گاز ایران
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا