نفت و پتروشیمی

ظرفیت تولید فاز 13پنجاه میلیون فوت مکعبی می شود

به گزارش صنعت کار  این ردیف هم‌اکنون روزانه ۹ میلیون مترمکعب گاز ترش فازهای ۶ تا ۸ پارس جنوبی را فرآوری و به شبکه سراسری ارسال می‌کند. با بهره برداری از دومین ردیف شیرین‌سازی این طرح، پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی برای رسیدن به نیمی از ظرفیت نهایی خود در دریافت گاز ترش آماده می‌شود.

در نهایت با تکمیل دو ردیف شیرین‌سازی دیگر و با احتساب مجموع چهار ردیف فرآورش گاز شیرین این طرح تا پایان شهریور ماه امسال، ظرفیت نهایی تولید گاز در فاز ۱۳ پارس جنوبی به بیش از ۵۰ میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید.

با اجرایی شدن عملیات نصب و راه‌اندازی سکوهای این فاز تا پیش از پایان آبان‌ماه امسال، تولید گاز از بخش فراساحل فاز ۱۳ آغاز و جایگزین گاز ترش فازهای ۶ تا ۸ می‌شود.

طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی برای استخراج روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز ترش از ۳۸ حلقه چاه دریایی و برداشت روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین، ۲۹۰۰ تن گاز مایع (LPG)، ۲۷۵۰ تن اتان، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد در حال اجراست.

ردیف نخست شیرین سازی پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی نیز پیش از این و در ۲۹ اسفندماه سال گذشته راه اندازی شد بود.

بر اساس این گزارش، پیش از این محمد مشکین فام، مدیرعامل نفت و گاز پارس، از تکلیف فاز ١٣پارس جنوبی تا پایان سال خبر داد. به گفته وی ردیف چهارم فاز ۱۳ در مرداد به بهره برداری می‌رسد. مشکین فام همچنین از تکمیل بیش از ٨٨ درصدی این فاز خبر داده بود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا