نفت و پتروشیمی

طرح‌های گازرسانی، زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال

به گزارش صنعت کار و به نقل از شرکت ملی گاز، طرح گازرسانی به روستاهای وشنوه و اوِل در بخش کهک قم، شامل ۲۷ کیلومتر خط لوله فشار قوی و ضعیف و ۲ ایستگاه تقلیل فشار است که امکان واگذاری انشعاب به ۸۱۸ مشترک این روستاها را فراهم کرده است. این طرح، عصر روز پنجشنبه (سوم خردادماه) با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، افتتاح شد.

وی در این آیین، هدف اصلی گازرسانی را بهتر شدن شرایط زندگی مردم در روستاها و زمینه‌سازی برای سرمایه‌گذاری و تولید و اشتغال جوانان عنوان کرد و افزود: حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی اختصاص یافته و از روستاییان و مسئولان اجرایی درخواست دارم از این ظرفیت برای تولید و ایجاد اشتغال و ثروت در کشور استفاده کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در صورت جذب صحیح این اعتبارات، امکان تکرار آن در سال ۹۸ وجود دارد.

بر اساس این گزارش این پروژه از تیر ماه سال ۱۳۹۵ برای مدت ۵۰۰ روز طرح‌ریزی شد، برای این طرح ۷ میلیارد تومان هزینه شده است. با گازرسانی به این ۲ روستا، همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار بخش کهک، از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

تاکنون برای این طرح ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده که این رقم با احداث ۴ کیلومتر باقی مانده به ۷ میلیارد تومان می‌رسد و در نتیجه، ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان قم به ۹۰ درصد افزایش خواهد یافت.
منبع:شانا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا