نفت و پتروشیمی

خود کفایی حداکثری در شرکت انتقال گاز ایران

به گزارش صنعت کار، سعید توکلی، مدیرعامل انتقال گاز ایران”>شرکت انتقال گاز ایران با بیان این مطلب و اشاره به شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، افزود: در همین راستا، تشکیل کمیته خودکفایی شرکت انتقال گاز در سطح ستاد و مناطق عملیاتی انتقال گاز به همراه کارگروه تخصصی مربوطه و تدوین نظام نامه و فرآیند خودکفایی جهت استفاده از محصولات و تجهیزات ساخت داخل مورد نیاز صنعت انتقال گاز از طریق شرکت‌های توانمند داخلی و پارک‌های علم و فن‌آوری از اهم کارهایی بود که صورت گرفته است.

مدیرعامل انتقال گاز ایران”>شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به این که طراحی، نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری تأسیسات تقویت فشار گاز فراشبند با استفاده از توان فنی و تجهیزات ساخت داخل بوده است، گفت: همچنین برنامه‌ریزی و انجام فرآیند نگهداری و تعمیرات (اضطراری و اساسی) به همراه تأمین قطعات توربوکمپرسورهای ناوگان انتقال گاز مربوط به توربین‌هایZORYA ، SIEMENS و N.P. نیز با استفاده از توان شرکت‌های سازنده داخلی و توانمندی نیروی انسانی شرکت‌های داخلی بوده است.

وی در ادامه و در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: تعمیرات توربین‌های MAN و DJ59 برای اولین بار و با استفاده از قطعات بازسازی و بومی‌سازی شده و همچنین خدمات فنی شرکت‌های داخلی انجام می‌شود.

مدیرعامل انتقال گاز ایران”>شرکت انتقال گاز ایران اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی در راستای محقق ساختن شعار سال، به مفهوم واقعی در سر لوحه کار شرکت انتقال گاز و مناطق دهگانه تعریف و نهادینه شده، به ویژه که در این راستا مبحث خودکفایی در تدوین استراتژی‌های انتقال گاز ایران مدنظر قرار گرفته و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده، بطوری‌که تشکیل کارگروهای تخصصی کمیته خودکفایی در سطح شرکت انتقال گاز در سال‌های گذشته به این موضوع اذعان دارد.

وی در پایان همچنین از انتقال ۲۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز از سوی این شرکت در سال گذشته خبر داد که نسبت به سال گذشته، ۶.۴ درصد رشد داشته و میزان گاز محاسبه نشده شبکه در سال گذشته ۳ درصد بود که نسبت به سال‌های گذشته، بالغ بر ۳.۵ درصد کاهش داشته است.

منبع:انرژی امروز
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا