گوناگون

معرفی 130 پروژه عمرانی به مرکز محیط زیست شهرداری تهران


به گزارش صنعت کار، صدرالدین علی پور رئیس این مرکز با اشاره به اینکه رویکرد جهانی توسعه شهرها، توسعه پایدار یعنی حداکثر استفاده از حداقل منابع با کمترین آسیب به محیط زیست است،گفت: توسعه ای که ضمن تامین زیر ساختهای کلیدی شهرها، ملاحظات محیط زیستی، اقتصادی و اجتماعی در نظر گرفته شده باشد و در نهایت منجر به افزایش کیفیت زندگی شهروندان، ایجاد شهری پایدار و زیست پذیر برای نسل کنونی و نسلهای آینده شود.
وی در ادامه افزود: در این راستا شورای اسلامی شهر تهران در سال 1386 مصوبه ای را مبنی بر الزام شهرداری تهران به انجام مطالعات محیط زیستی، اجتماعی و اقتصادی پروژه های عمرانی و زیربنایی را تصویب نمود که آیین نامه اجرایی آن در سال 1387 برای شهرداری تهران لازم الاجرا گردید.
علی پور اظهار کرد: در سال 1397 تاکنون بیش از 130پروژه از مجموعه معاونت ها، سازمان ها و شرکت های تابعه و مناطق 22گانه شهرداری تهران به این مرکز معرفی شده است، که کمیته فنی غربالگری پروژه های مشمول مطالعات توجیه محیط زیستی پروژه های عمرانی و زیربنایی در 6 جلسه تشکیل و نسبت به غربالگری پروژه ها اقدام خواهد شد که نخستین جلسه آن مقارن با هفته محیط زیست خواهد بود.
رئیس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران در پایان خاطرنشان ساخت: ماده چهارم، پنجم و ششم این آیین نامه، مرکز محیط زیست شهرداری تهران را موظف به تشکیل کمیته فنی مطالعات محیط زیستی( غربالگری) برای شناسایی پروژه های مورد نیاز به این مطالعات نموده است.
لازم به ذکر است نمایندگان مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار، معاونت فنی و عمرانی، معاونت خدمات شهری و محیط زیست، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مشاورین شورای اسلامی شهر تهران اعضای اصلی این کمیته فنی را تشکیل می دهند، بدیهی است بر حسب ضرورت نوع و یا محل پروژه، اعضای دیگری به عنوان مدعو در جلسه حضور خواهند داشت.
منبع: مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا