صنعت و معدن

توان غنی سازی هسته ای و ناتوانی در ساخت کیسه هوا

به گزارش صنعت کار، داریوش اسماعیلی با اشاره به این که ما باید جوری تکلیف خودمان را مشخص کنیم که میخواهیم خودروساز باشیم یا نباشیم گفت: اگر میخواهیم سازنده خودرو باشیم باید مقدمات و ملزومات آن را رعایت کنیم، اگر هم نمیخواهیم که گویا دست اندرکاران خودرویی ما نمی خواهند، باید مسیر دیگری را پیش بگیریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هنگامی که مدیرعامل سایپا بر تعدیل 11 هزار کارگر خود تاکید می کند و از افزایش قابل توجه قیمت خودرو یا اعلام ورشکستگی می گوید، این نگاه از سوی یک مدیر خودروسازی نشان می دهد که تولید ما فاقد راهبرد است.

وی در ادامه درباره توان تولید داخل گفت: وقتی در کشورمان توانایی غنی سازی 20 درصد انرژی هسته ای را داریم قطعا می توانیم کیسه هوای خودرو را هم بسازیم، اما این کار را نکردیم چون تحقیقات را کنار گذاشتیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: این که تا به حال چنین کاری انجام نشده شاید به دلیل محدودیت واردات خودروهای خارجی بوده و این که خیال خودروسازان راحت است که مردم باید از همین خودروها استفاده کنند.

نماینده مردم خرامه، سروستان، کوار در ادوار نهم و دهم مجلس شورای اسلامی همینطور از به فراموشی سپردن تحقیقات و ارتباط با دانشگاه و تحقیق و توسعه خودروسازان گفت و این که برای خودروساز شدن باید از همین تجارب جهانی استفاده کنیم.

وی در عین حال خواستار کاهش تعرفه خودروهای وارداتی شد و آن را تلنگری برای خودروسازان داخلی دانست تا از رهگذر رقابت بیشتر بتوانند کیفیت محصولاتشان را افزایش دهند.

اسماعیلی درباره افزایش تعرفه خودروهای وارداتی هیبریدی هم گفت: خودرویی با فناوری جدید هیبریدی و برقی که هنوز بحث ساختش در داخل نیست و از طرفی مشکلات زیادی در زمینه آلودگی هوا داریم باید تعرفه ورودی آن را به صفر و حداقل کاهش دهیم حال آن که برعکس عدد و رقم بالایی برای این نوع خودروها در نظر گرفته اند که کمیسیون صنایع مجلس هم پیگیر حل آن است.
منبع:تسنیم
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا