صنعت و معدن

تهران میزبان اولین نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا و فرآورده های سلولزی


کارخانه ها، شرکت ها، بنگاه های اقتصادی و صنعتگران حوزه کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته با حضور در اولین نمایشگاه تخصصی بین المللی این صنعت که از 6 تا 9 مردادماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود، جدیدترین تولیدات و خدمات خود را به نمایش خواهند گذاشت.
به گزارش صنعت کار؛ در این نمایشگاه شرکت های داخلی و خارجی فعال در این صنعت ضمن ارائه آخرین تکنولوژی های صنعت کاغذ و مقوا؛ با یکدیگر به تبادل اطلاعات و بررسی همکاری های مشترک خواهند پرداخت.
معرفي آخرين دستاوردهاي توليدي، صنعتي و فناوري شركت هاي داخلي،ايجاد فرصت جهت بازاريابي هاي داخلي و خارجي، بهرمندي از دانش و تجربه ساير كشورها در زمينه موضوع نمايشگاه، معرفي و ورود آخرين دستاوردهاي فناوري به داخل كشور، بيان فرصت هاي سرمايه گذاري داخلي و خارجي این حوزه و ایجاد زمینه تعامل توليد كنندگان و فعالان داخلي با شركت هاي مرتبط خارجي، مهمترین اهداف برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته است.
تاکنون حضور کشورهای چين، هند،پاکستان و تركيه در اولین نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته که در سالن های 35 ، 37A و فضای باز نمایشگاه برگزار خواهد شد، قطعی شده است و پیش بینی می شوند تا زمان برگزاری نمایشگاه چند کشور دیگر نیز حضور یابند.
رضا امیدی، رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه گفت: نخستین نمایشگاه تخصصی و بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین الات تهران با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن ها و تعاونی های مرتبط برگزار می شود.
امیدی خاطرنشان کرد: این رویداد در سال 97 که به سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است با تکیه بر حمایت از توانمندی های داخلی برگزار می شود و سعی داریم تا راه های ورود تکنولوژی های نوین این حوزه به کشور را هموار کنیم.
گفتنی است مصرف سالانه کاغذ و مقوا در ایران حدود یک میلیون و 900 هزار تن است و حجم وارادات نیز سالانه حدود یک میلیون و 200 هزار تن است.
در بخش کاغذ چاپ و تحریر و روزنامه ما همچنان وارد کننده هستیم و متاسفانه از کارخانجات تولید کننده داخلی حمایت خاصی صورت نمی گیرد و کارخانجات این بخش با مشکلات زیادی روبرو هستند.

از طرفی در بخش کاغذ های بسته بندی ما در سال های اخیر رشد خوبی داشته ایم و موفق شدیم در سال 96 حدود 100 هزار تن صادرات داشته باشیم.
منبع خبر: اطلاع رسانی اولین نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا