صنعت و معدن

پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات خودرو عقلانی نیست


به گزارش صنعت کار،امیرحسن کاکایی اظهار کرد: واقعیت این است که ما هم‌اکنون درگیر یک جنگ اقتصادی هستیم و به همین دلیل است که دولت تصمیم گرفته با تک نرخی کردن، بازار آزاد ارز را حذف و مصارف ارزی را کنترل کند.

وی با بیان اینکه تصمیم دولت در تخصیص ارز یارانه‌ای برای واردات کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، بسیار درست و مدبرانه است، خاطرنشان کرد: اما نکته عجیب این است که در چنین شرایطی چه دلیلی دارد که منابع ارزی کشور صرف واردات خودروهای لوکس شود.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: درست است که دولت تعهد کرده ارز مورد نیاز تمام واردکنندگان را با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین کند، اما مگر خودرو، کالای اساسی و مورد نیاز عموم مردم همچون دارو و مواد غذایی است که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات آن اختصاص یابد!؟.

کاکایی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان می‌گویند که هنوز موفق به دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی نشده‌اند، تصریح کرد: در چنین شرایطی اختصاص ارز به واردات خودروهای لوکس نهایت کج سلیقگی است.

وی خاطرنشان کرد: خودروهای وارداتی مورد استفاده کمتر از پنج درصد شهروندان است بنابراین چرا باید برای آنکه تعداد اندکی از شهروندان خودروی لوکس سوار شوند ارز مورد نیاز ۹۵ درصد شهروندان را فدا کنیم. در این شرایط باید به مردم اطمینان بدهیم که منابع ارزی محدود کشور صرف مصارف و نیازهای واقعی و اساسی مردم می‌شود نه واردات خودروهای لوکس چند صد میلیون تومانی.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا