اخباربانک و بیمهصنعت و معدنگوناگون

پیش‌بینی عملکرد مثبت طلا در ۲۰۱۸/ میانگین قیمت اونس طلا ۱۳۲۶دلار خواهد بود

به گزارش کیتکو نیوز، موسسه سرمایه گذاری توکویل منجمنت در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که طلا در سال 2018 میلادی یک عملکرد خیره کننده و بسیار مثبت خواهد داشت.

به گزارش صنعت کار به نقل از سایت طلا، پس از پشت سر گذاشتن سال 2017 میلادی که قیمت جهانی طلا با رشد حدود 10 درصدی روبرو شد، موسسه سرمایه گذاری توکویل منجمنت در جدیدترین گزارش خود نسبت به عملکرد بسیار مثبت قیمت طلا در سال 2018 نیز ابراز امیدواری کرده است.

بر اساس این گزارش جان هاتهاوی تحلیلگر ارشد این موسسه سرمایه گذاری تاکید کرد: روند صعودی جدید قیمت طلا می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی تشدید شود که از آن جمله می توان به وضعیت بازارهای مالی، تشدید اوضاع مالی آمریکا و افزایش فشارهای تورمی اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: اگر شاخص سهام در بازارهای مالی جهان با افت شدیدی روبرو شود، بی شک تقاضا و قیمت طلا با رشد فزاینده ای روبرو خواهد شد.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: یک عامل مهم دیگر برای قیمت طلا افزایش کسری بودجه آمریکا خواهد بود که پیش بینی می شود با اجرای طرح جدید مالیاتی دولت ترامپ با افزایش روبرو شود. با توجه به کاهش مالیات ها و افزایش 2 درصدی نرخ بهره بدهی های آمریکا، کسری بودجه این کشور 300 تا 400 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت یا به عبارت دیگر کسری بودجه طی دو سال آینده 1000 میلیارد دلار خواهد بود.

این تحلیلگر اقتصادی تصریح کرد: تحت چنین شرایطی فدرال رزرو مجبور خواهد شد تا روند افزایش نرخ بهره را متوقف کند.

وی همچنین پیش بینی کرده است که نرخ تورم آمریکا طی ماه های آینده افزایش خواهد یافت. به نظر من واکنش فدرال رزرو به هرگونه افزایش نرخ تورم در آمریکا بسیار دیرهنگام و خویشتندارانه خواهد بود و این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا است. اگر این فرضیه ها درست باشد، نرخ بهره واقعی در آمریکا با کاهش روبرو می شود و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا است.

هاتهاوی اظهار داشت: دیگر عامل مثبت برای قیمت طلا، رشد تقاضای فیزیکی در آغاز سال جدید میلادی است. کاهش ارزش دلار آمریکا و تقاضای مکان امن سرمایه گذاری نیز می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا باشد.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده 1325 دلار است و اگر این سطح حساس و روانی شکسته شود قیمت طلا تا 1350 دلار افزایش خواهد یافت.

بانک آمریکایی مریل لینچ در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2018 به بیش از 1326 دلار خواهد رسید.

پیش بینی بانک آمریکایی مریل لینچ درباره قیمت طلا در سال 2018

به گزارش کیتکو نیوز، بانک مریل لینچ آمریکا بر این باور است که طرح اصلاحات مالیاتی دولت ترامپ یک بسته اقتصادی پیچیده است و به درستی نمی توان تبعات و آثار اجرای اصلاحات اقتصادی در آمریکا بر بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا را تجزیه و تحلیل کرد.

بر اساس این گزارش بانک مریل لینچ پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا در سه ماه نخست امسال تحت فشار قرار خواهد داشت ولی در سه ماه سوم 2018 میلادی وضعیت عادی به بازار طلا بازخواهد گشت.

به اعتقاد تحلیلگران این بانک میانگین قیمت هر اونس طلا تا سه ماه سوم امسال به 1350 دلار خواهد رسید.

کنگره آمریکا قبل از آغاز سال جدید میلادی توانست طرح اصلاحات مالیاتی پیشنهادی از سوی دولت ترامپ را تصویب کند، این نخستین و بزرگترین اصلاحات قوانین مالیاتی در آمریکا در 30 سال اخیر به شمار می رود.

مهمترین نکته قانون جدید مالیاتی آمریکا کاهش نرخ مالیاتی شرکت ها از 35 درصد به 21 درصد خواهد بود. پیش بینی می شود اجرای طرح مالیاتی جدید موجب افزایش 1.5 تریلیون دلاری بدهی های دولت آمریکا خواهد شد که این مساله به اعتقاد تحلیلگران مریل لینچ در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که در صورت اجرای کامل بسته جدید مالیاتی از سوی دولت آمریکا، رشد اقتصادی این کشور طی سال جاری و سال آینده با افزایش نسبی روبرو خواهد شد.

این مساله می تواند از سوی دیگر به ضرر قیمت طلا باشد چرا که افزایش رشد اقتصادی آمریکا موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا می شود. از طرفی کاهش درآمدهای مالیاتی دولت آمریکا موجب رشد کسری بودجه خواهد شد.

به نظر می رسد اجرای اصلاحات مالیاتی در کوتاه مدت موجب افزایش رشد اقتصادی و تقویت ارزش دلار خواهد شد ولی در میان مدت و بلندمدت اجرای این طرح موجب رشد بدهی و کسری بودجه می شود و می تواند به ضرر ارزش دلار باشد.

به همین دلیل تحلیلگران مریل لینچ بر این باورند که بسته مالیاتی ترامپ هنوز آثار و تبعات ناشناخته ای برای اقتصاد آمریکا و بازارهای بین المللی به خصوص طلا دارد.

کدام کارشناسان اقتصادی دقیق ترین پیش بینی درباره قیمت طلا و نقره را دارند؟

به گزارش کیتکو نیوز، انجمن بازار فلزات گرانبهای لندن موسوم به ال بی ام ای جایزه ویژه خود به خاطر پیش بینی دقیق قیمت جهانی طلا در سال 2017 میلادی را به بارت ملک تحلیلگر برجسته موسسه تی دی اس اعطا کرده است.

بر اساس این گزارش تام کندال تحلیلگر ارشد بانک آی سی بی سی نیز به خاطر پیش بینی دقیق قیمت نقره در سال 2017 میلادی جایزه ویژه ای را از انجمن بازار فلزات گرانبهای لندن دریافت کرده است.

در ابتدای سال 2017 میلادیف بارت ملک پیش بینی کرده بود که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2017 به 1256 دلار خواهد رسید. این رقم تنها کمی به میانگین قیمت طلا در سال گذشته که 1257.15 دلار بوده فاصله داشته است.

“راس استراچان” از موسسه جی اف ام اس تامسون رویترز نیز با پیش بینی قیمت طلا در سطح 1259 دلار در رتبه دوم قرار گرفته و بارگاوا وایدیا با پیش بینی قیمت 1260 دلاری برای قیمت طلا در جایگاه سوم است.

این گزارش افزود: تام کندال نیز پیش بینی کرده بود که میانگین قیمت هر اونس نقره در سال 2017 میلادی به 17.10 دلار خواهد رسید. میانگین واقعی قیمت هر اونس نقره در بازار لندن طی سال گذشته به 17.05 دلار رسیده است.

در این حال، گلین استیونس کارشناس مستقل اقتصادی نیز برنده پیش بینی قیمت پلاتین در سال 2017 بوده است. وی پیش بینی کرده بود که میانگین قیمت پلاتین به 935 دلار خواهد رسید. میانگین واقعی قیمت این فلز گرانبها به 948.49 دلار رسیده است. “ادی ناگائو” با اعلام قیمت 928 دلار در رتبه دوم قرار گرفته و بارت ملک نیز با اعلام قیمت 984 دلار در رتبه سوم است.

در خصوص قیمت پالادیوم نیز ویلیام آدامز از نشریه متال بولتن با اعلام میانگین قیمت 850 دلاری برنده جایزه شده است. میانگین واقعی قیمت هر اونس پالادیوم طی سال گذشته به 868.96 دلار رسیده است.

قیمت جهانی طلا در سال 2017 میلادی عملکرد مثبتی داشته و با رشد 10 درصدی روبرو شده است. قیمت طلا در روز پایانی مبادلات 2017 توانست سطح روانی و مقاومتی 1300 دلاری را بشکند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا