ماهنامه صنعت کار نوشت، اتصال و هماهنگی میان شبکه ریلی، بندری و جاده ای به یکدیگر همواره پیش و پس از انقلاب اسلامیاز جمله برنامههای روی میز دولتها و متولیان راهی کشور بوده است. حال با توسعه روابط تجاری جهانی و اقدامات صنایع و تولیدکنندگان داخلی در جهت خودکفایی تولیدات مواد اولیه و حمایت از کالای ایرانی و در نهایت سرعت و کیفیت در ارسال مواد و کالاها، نیازمند گسترش راهها و توسعه زیرساختها است. براساس گزارشهای منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم و دوازدهم فرصتهای سرمایهگذاری و ایجاد فاینانس برای توسعه کرویدورهای پر تردد و مورد استفاده بهصورت توسعه شبکه ریلی، بندری و جاده ای کم نبوده؛ به گونه ای که تاکنون بیش از 30 میلیارد دلار از فاینانس برای توسعه شبکه راهی مشخص و حدود 12 میلیارد دلار آن بهصورت پروژه معرفی شده است.
خبرنگار صنعت کار: نگار میرکریمی
انتهای پیام/