اخباربانک و بیمهگوناگون

بررسی راهکارهای گسترش مناسبات دو جانبه ایران و ایتالیا

به گزارش صنعت کار، محمد خزاعی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری کشورمان که برای رایزنی ها و ملاقات های خود با مقامات اقتصادی ایتالیا در رم بسر می برد، امروز با قائم مقام وزیر خارجه ایتالیا در محل آن وزارتخانه دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار که سفیر کشورمان نیز حضور داشت، محمد خزاعی با اشاره به سوابق دیرین دوستی بین دو کشور بر اراده دولت و ملت ایران بر توسعه مناسبات دوجانبه تاکید و ضمن تشریح اوضاع سیاسی و اقتصادی منطقه، همکاری های سیاسی و اقتصادی دوجانبه و چند جانبه را عامل مهمی در ایجاد اشتغال، توسعه بازارهای صادراتی، کاهش فقر و مهاجرت دانست.

برپایه این گزارش، مساله حمایت های اقتصادی برخی دولت ها در جهان از گروه های تروریستی و ضرورت مبارزه با آن از دیگر نکات مورد بحث در این ملاقات بود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان ضمن مهم خواندن انعقاد قرارداد مالی 5 میلیارد یورویی که باعث گسترش مناسبات اقتصادی بین دو کشور میشود و هر دو از آن بهره مند می شوند، آنرا یک نشانه روشن از سیاست های مدبرانه و مستقل ایتالیا و اتحادیه اروپا از سیاست های آمریکا در قبال ایران و منطقه و آنرا مهم ارزیابی نمود.

قائم مقام وزیر خارجه ایتالیا نیز ضمن تشکر از اقدامات موثر انجام شده و با ابراز خوشنودی از این اقدام بر تصمیم جدی و دارای برنامه کشورش در پیشبرد روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور تاکید و همکاری ها در کلیه زمینه ها را ضروری و جزو اولویت های دولت ایتالیا دانست.

وی سپس با اشاره به سوابق و تجربیات طرف ایرانی خود بر اهمیت نقش ایران در تحولات منطقه و نقش توسعه روابط اقتصادی در ایجاد آرامش و ثبات اقتصادی در منطقه را تشریح نمود.

این مقام ایتالیایی در این ملاقات اظهار امیدواری نمود که این اقدام مهم بتواند باعث همکاری های بیشتر دو کشور در اجرای پروژهای مهم و زیربنایی شود.

گفتنی است در پایان این دیدار، محمد خزاعی از همکاری های موثر دولت و وزارت خارجه ایتالیا در این اقدام مهم و هم چنین نقش موثر و ارزنده سفارت کشورمان در رم ابراز قدردانی و سپاسگزاری نمود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا