به گزارش صنعت کار، اگر بهصورت جزئی تنها به صنعت خودروسازی نگاه کنیم مشاهده خواهیم کرد که در بیش از 90 درصد کشورهای دنیا خودروسازان مستقل از دولت فعالیت کرده و تحت نظارت هیئت مدیره خود هستند و همچنین سهام آنها در بازار بورس عرضه میشود. این در حالی است که در برخی کشورها مانند چین و ایران هنوز شاهد خودروسازانی هستیم که تحت نظارت دولت بوده و به نوعی مالکیت آنها در اختیار قدرت اول کشور است. چنین فضایی باعث شده تا این شرکتها از رقابت باز مانده و حتی به کم کاری و تولید محصولات بی کیفیت محکوم شوند اما در میان آنها تعداد محدودی خودروساز نیز هستند که فعالیتهای خوبی داشته و از حمایتهای دولتی بهترین بهره را برده اند. در ادامه نگاهی به برخی خودروسازان خواهیم داشت که تحت حمایت دولت بوده و اکثر آنها درکشور چین فعالیت میکنند.
انتهای پیام/