نفت و پتروشیمی

انعقاد تفاهم نامه مشترک بین روابط عمومی وزارت نیرو و محیط زیست شهرداری تهران

به گزارش صنعت کار، صدرالدین علی پور رئیس این مرکز در مراسم انعقاد تفاهم نامه مشترک در حوزه های مرتبط با آب و انرژی مابین اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل وزارت نیرو و مرکز مدیریت محیط زیست که روز گذشته در این مرکز برگزار شد، گفت: جزیره ای عمل کردن به ویژه در زمینه بهبود کیفیت محیط زیست شهری کاری را از پیش نمی برد و نیاز به تعامل همه سازمان ها با یکدیگر است.

وی افزود: در این زمینه راه اندازی یک کمیته اجرایی گسترده متشکل از تمامی سازمان های متولی جهت شناسایی معضلات و مشکلات محیط زیستی کلانشهر تهران بسیار تاثیرگذار است که این امر با بهره گیری از علم و دانش مورد نیاز اجرایی می شود.

علی پور با یادآوری اینکه موضوع محیط زیست یک موضوع فرابخشی است، افزود: حوزه کاری مرکز مدیریت محیط زیست صرفاً خدمات شهری نبوده و به بخش های دیگر از جمله معماری و شهرسازی نیز مرتبط است.

وی گفت: با توجه به اهمیت محیط زیست شهری و دغدغه اصلی شهروندان که موضوعات محیط زیستی است، نیاز به هم افزایی شورای اسلامی شهر تهران جهت اولویت قرار دادن و پرداختن به معضلات و مشکلات محیط زیستی کلانشهر تهران ضروری است.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه مشترک بین اداره کل روابط عمومی وزرات نیرو و این مرکز گفت: بدون تردید پرداختن به مولفه های محیط زیستی شامل توسعه انرژی های تجدیدپذیر، موضوعات مرتبط با آب و انرژی، مصرف بهینه منابع و نظایر آن نیازمند اولویت قرار دادن آن ها در کمیسیون های تخصصی است تا در قالب بسته های اجرایی از طریق مجوزهای لازم، سیستم های تشویقی و تدوین قوانین و مقررات، در سطح شهر اجرا شود.

در ادامه مراسم زهرا نژاد بهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران با استفاده از عناصر حاکمیتی لازم به جایگاه واقعی خود یعنی هم افزایی با سایر سازمان ها جهت رسیدن به نتایج مطلوب در اداره شهر نزدیک تر می شود.

وی افزود: قرار بر این است تا یک شهر با قابلیت زیست پذیری و پایداری بیشتر را به نسل های آینده هدیه دهیم پس نحوه اجرایی کردن رویکردهای پیش رو بسیار حائز اهمیت است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بر ایجاد یک ظرفیت اجرایی شاخص و الگوی مناسب در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی، مدیریت مصرف آب، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، توسعه فضای سبز سازگار با ظرفیت های محیطی تاکید نمود و گفت: در این خصوص باید بین تمامی سازمان های متولی و دستگاه های اجرایی هم افزایی و تعامل صورت گیرد.

نژاد بهرام با اشاره به مسئولیت اجتماعی فردی و سازمانی که عمل به آن می تواند اتفاقات بسیار خوبی را رقم بزند، گفت: با همکاری و تعامل همه سازمان ها با بخش محیط زیست مانند سازمان نظام مهندسی استان تهران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی که مسئولیت تدوین مقررات ملی ساختمان را برعهده دارند و همچنین سایر نهادها و سازمان های مرتبط، می توان یک شبکه ارتباطی عظیم جهت تنظیم مفاد قانونی لازم، تشویق شهروندان و ایجاد الگوهای نمونه در تهران در زمینه محیط زیست راه اندازی کرد.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد ایجاد ساختمان های دوستدار محیط زیست به حوزه شهرسازی و معماری بسیار نزدیک است ادامه داد: کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران آمادگی هرگونه همکاری جهت ارائه لایحه و کسب جواز ساخت ساختمان های دوستدار محیط زیست در شوراء را دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان ساخت: برای دستیابی به یک شهر زیست پذیر و پایدار فعالیت های صرفاً مهندسی، کارآمد نبوده بلکه با آموزش و فرهنگسازی شهروندان به صورت گسترده میسر است.

صدیقه ببران مدیر اداره کل روابط عمومی وزارت نیرو در ادامه مراسم فوق گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر، کاهش بارندگی و همچنین از دست دادن 5000 مگاوات برق آبی، باید نگاهی جامع و یکپارچه جهت مدیریت این بحران داشته باشیم و با استفاده از ظرفیت اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگسازی مناسب منجر به تغییر رفتار شهروندان جهت کاهش مصرف و صرفه جویی شویم.

وی در ادامه افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار شهری نیازمند برنامه ریزی جامع در سطح کلان حاکمیتی و اجرای اقدامات در سطح محلی با مشارکت شهروندان هستیم.

منبع:مرکز مدیریت محیط زیست وتوسعه پایدار شهرداری تهران

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا