صنعت و معدن

نظارت کامل مجلس بر صید ترال فانوس ماهیان خلیج فارس


به گزارش صنعت کار،علی ابراهیمی در رابطه با مطالب منتشر شده در زمینه صید غیرمجاز ترال صیادان چینی در خلیج فارس، بیان کرد: بعد از شنیدن شایعاتی در این زمینه، در روز سه‌شنبه اول خرداد ماه کارگروه دام و طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی جلسه مشترکی را با رییس سازمان شیلات و معاونینش برگزار کرد و سازمان شیلات گزارشی را در این زمینه ارائه داد.

وی در ادامه بیان کرد: سازمان شیلات در این زمینه توضیح داد که ما یک نوع ماهی به نام فانوس ماهیان داریم که در عمق بالای ۲۰۰ متر زندگی می‌کند و به سطح آب نمی‌آید و صید این ماهی‌ها نیاز به تجهیزات خاصی دارد و با صیدهای معمولی متفاوت است.

نماینده مردم شازند در مجلس ادامه داد: بر اساس این گزارش، تعدادی صیاد ایرانی این تجهیزات را خریداری کردند و تعدادی دیگر دستگاه‌ها را به صورت مشارکتی استفاده می‌کنند و این امر با نظارت سازمان شیلات ایران صورت می‌گیرد. آنچه که به ما توضیح داده شد این است که صید این ماهیان با نظارت کامل سازمان شیلات و با رعایت قوانین آبزی‌پروری در حال انجام است. اگر هر طرف تخلفی انجام دهد و یک مورد به ما گزارش شود پروانه آنها تعلیق شده و دیگر مجوز صید نخواهند داشت.

ابراهیمی تصریح کرد: مجلس بر این موضوع نظارت کامل دارد و به محض اینکه از این نوع صید خبردار شدیم کارگروه دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی این افراد را احضار کرد و از آنها توضیح خواست. گزارشی که از سوی سازمان شیلات تهیه شده است نیز توسط کارشناسان و مراکز نظارتی کارگروه کنترل و دنبال خواهد شد.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا